Tre trippelcorcs första träningen JOI.

Klaus Finne - What coach i sommar körde trippel 1800. Krävs en Norsk för kjempegalskap. Sätter den på fötterna imorn.. B.O.F
Australien och Usa levererade också.

det var de sjukaste, alla tripplar filmades ialfall. om inte annat så kommer dem defenetivt att slängas på träning/tävlingen

Hade nog blivit stoked och se en trippelcork irl av någon dude, det är ju ändå rätt galet om jag skall vara helt ärlig, men det hade lika gärna kunnat vara en aerialist. Jag hade blivit lika stoked hur som.
Tripplar har inget med Newschool-skidåkning att göra IMO. Bara för att man slänger på en mute och har x antal layers blir det inte stil.

Trist att det skall delas upp i tävlingsåkare och "hobbyåkare" som någon vis person sagt.

Blir det flera träningar och i sånna fall när???

Är i Åre nu men drar härifrån imorgon, hade vart kul att se några träningshopp LIVE.

/JN

jag tror faktiskt inte att jag gillar detta asså.
Börjar ju likna freestyle mer och mer.
Hoppas verkligen inte att varje tävling kommer bli en tripple tävling istället för dub allafall...

Det kommer ju bli riktigt kul att kolla på Live iallafall, Men sen får det vara bra och alla glömmer det här med tripples efter JOI! :)

som tur är finns det olika kategorier inom skidåkning, den här typen kommer övergå till "aerials"

Senast ändrad:
jag skulle vilja se framtiden inom skidåkning som en blandning av det på filmen och phil casabon.

Lite höjjst, desto mer steeze.

enough said.

Word på axel!,
tycker mcraes är lite clean pga att den är sw, och annorlunda,
men fortfarande riktigt tråkigt att det ska bli så här, tycker fan inte det är kul att det höjstar tripplar!
jaja om nått år har väl vi quadrupplar och massa!

Nu stör jag mig extremt mkt på alla som h8ar.
Vill ni hellre att sportens utveckling ska stanna på dubbel corks/flippar
detta går inte att jämföra med freestyle grenen i OS för det här är grymt mycket svårare, Dessutom
så är tripplarna( i min mening ) rätt så steeziga. sporten kommer att fortsätta utvecklas och folk kommer att fortsätta
pröva på nya saker hela tiden så det är meningslöst att sitta framför datorn och klaga på att sporten utvecklas i fel riktning.
Det är upp till var och en om man vill kötta tripplar, eller om man vill filma och steeza runt.
jag ser detta mer som ett bra steg i utvecklingen. Det började bli väldigt tråkigt ett tag med alla dubbel flippar och alla såg likadana ut, Detta kommer att göra hela JOI lite mer spännande nu när folk börjar göra lite andra saker.

Sålänge inte nån kör helt utan grab och "drar ihop sig" helt för att snurra/flippa så mycket som möjligt så är det inte riktigt aerials eller akrobatik som vissa säger. Man kan ju fortfarande köra en trippel snyggt med grab och landa cleant. Man kan ju inte jämföra
= Akrobatik
med
http://www.zapiks.fr/russ-henshaw-triple-cork.html direkt.

f3lix sa:
TED-H95: Vem har sagt att vi ens ville att det skulle gå så långt att alla gjorde dubs i tävlingar....
Det har kommit naturligt att alla gör dubblar och det är ingen som har sagt att utvecklingen kommer att stanna där. Men Nu när nästan ALLA gör dubblar, tycker ni inte att sporten ska fortsätta utvecklas så att inte det tillslut blir så att sporten stannar på samma Nivå?

TED-H95 sa:
f3lix sa:
TED-H95: Vem har sagt att vi ens ville att det skulle gå så långt att alla gjorde dubs i tävlingar....
Det har kommit naturligt att alla gör dubblar och det är ingen som har sagt att utvecklingen kommer att stanna där. Men Nu när nästan ALLA gör dubblar, tycker ni inte att sporten ska fortsätta utvecklas så att inte det tillslut blir så att sporten stannar på samma Nivå?
Vore coolare om folk lärde sig dubblar med stil innan tripplarna ...

Jag vill se sw dub 12 octo/blunt osv...

linder sa:
TED-H95 sa:
f3lix sa:
Vore coolare om folk lärde sig dubblar med stil innan tripplarna ...

Jag vill se sw dub 12 octo/blunt osv...
Tyckte HH;s dubbel med blunt va rätt fet

tripplar?! om 2 år kommer de bli quadruple trys lr vad?! och då har vi ju kommigt tillbaks till skidåkningen runt 80 talet... måste ta slut dehär....

Håller faktiskt med om att åkningen går åt fel håll men å andra sidan så är de mesta inom jibbing gjort: Henrik Harlauts 1620 är ju faktiskt åt samma håll som tripplarna och om man snurrar ännu mer så blir det snarare skidakrobatik än "jibbing". Men om man nu ska gå tillbaka till den klassiska "jibbstilen" dvs sjukt cleana trick men extrem grab och überstompad landing så är det ju också nästan fulländat, kolla på vissa av Tom Wallischs åk tex, han håller graben helt sjukt länge och landar helt perfekt och det finns säkert flera andra åkare som kan göra likadant. Sååå...om man nu kan göra tripplar och 1620 vilket typ är det mesta man kan snurra på ett realistiskt hopp samt utföra lite "enklare" trick men extrem steeze...whats up next?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp