Trick listade efter svårighetsgrad?

ar81

Ny medlem
Finns säkert trådar om detta förut, men jag hittar inget bra. Om man börjar från noll, i vilken ordning ska man träna in tricken? Kan vi få ihop en lista med 1-10 eller ännu fler?

Har bokat in en dag med vattenhopp, så skriv gärna ut om det är skillnad mellan vatten/snö... de verkar inte köra switch exempelvis?

Absolutsnow sa:
Jaa vatten är ju flytande och snö är i fryst form :)
Det finns ingenting som heter fryst form.

Aggregationstillstånden är fast, flytande samt gas. Dessa tre är de klassiska tillstånden men det finns även ytterligare tillstånd som man särklassar från dessa:

Plasma, degenererad materia samt Bose-Einstein-Kondensat.

Det är ju helt från person till person. Personligen så tycker jag.

1. 540
2.360
3.180
4. sw 180
5. 720
6. sw höger 3
7 sw höger 5
8. alla switchtrick för jag kan inte för jag tittar över fel axel och jag kan inte vänja mig av med det.

KIKOvonJibber sa:
v-larsson sa:
8. alla switchtrick för jag kan inte för jag tittar över fel axel och jag kan inte vänja mig av med det.
samma för mig... sjukt irriterande! :(
1. lära sig titta över rätt axel :)

Det finns annars många som tittar över exempelvis vänsteraxeln och snurrar åt höger och tvärtom. Kolla Jesper Tjäder. borde inte vara några problem att köra så!

Senast ändrad:
Julben sa:
KIKOvonJibber sa:
v-larsson sa:

Det finns annars många som tittar över exempelvis vänsteraxeln och snurrar åt höger och tvärtom. Kolla Jesper Tjäder. borde inte vara några problem att köra så!
låter ruggigt "läskigt"... men kan ju testa iaf... :)

Julben sa:
KIKOvonJibber sa:
v-larsson sa:

;D
Kolla in vid 39s i detta klippet :) Problemet med att köra så är att lära sig timingen, när man ska snurra eftersom när du väl poppar så ser du inte speciellt mycket :P

1. 360, 180
2. sw180, 540, frontflip, backflip
3. sw 360
5. sw 540, cork 540

vet inte riktigt vart du vill komma med den här tråden eftersom det mesta är personligt vad som är svårast, men jag tror iaf man kan komma såhär långt utan att det skiljer sig för mycket i vad folk tycker :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp