Tura i Södra jämtland/Norra Härjedalen nu.

smedberg

Ny medlem
Ska iväg med damen på nån lättare turåkning i nämnda del av landet, att STF Storulvån inte öppnat än (vilket var min enda tanke) gör att allt strandat. Vet inte alls vart bra turåkning kan nås på smidigt sätt där och då.
Alla tips uppskattas. / Magnus

Är det toppturer eller turer på platten du menar? Hade ni tänkt bo i storulvån? Det går ju att gå från bommen i storulvån och upp Snasahögarna om man bor i närheten. Jag har inte så bra koll men jag tror det finns en del lättillgängliga turer i Bydalsfjällen.

Bydalen, Huså, Vålådalen Ottfjället, Trillevallen Välliste m.m. bara fantasin & en ev. hemlängtan som sätter gränserna :)

Tack för svar. Topptur som ska gås, det verkar som om det siktas på Snasahögarna under 2 dagar.

Kort rapport; åk inte dit.

Längre rapport;
Snasahögen hade ca 10 cm snö och vad som måste varit uppemot 30 sekundmeter.
Södra Jämtland verkade ha extremt lite snö överlag. Området fick också en hel del vind i dagarna.
Åkte på den andra morgonen ner mot Bydalen men möttes där av dåligt före och blåst.
Stack vidare till Vemdalen och turade en dag där.
Inga 30 sekundmeter men iaf en 15 på fjället. Men en trevlig dagstur iaf med ett litet puderåk om 100 höjdmeter hanns med.
Allt som allt en kass resa sett till åkning, hade satsat på Ramund såhär i efterhand.

Tillbaka
Topp