Vad betyder den här skylten?

Måste ju vara att man inte får vrida huvudet bakåt. Syns ju tydligt på skylten att den store inte riktigt är fokuserad. Dessutom har han ju inte hjälm!!!

Haha damn! Det var det värsta jag sett. Varifrån kommer den? Används dom fortfarande? Kan vara värt en resa för att kanske låna hem en.

Aah, okej, jag trodde att det kanske betydde att man inte får ha blå jacka och att han som åker till höger i bild är någon slags rebell...? Mmh, den tål att kluras på i alla fall, ingen aning vart bilden är ifrån tyvärr, men den var ganska rolig....

Att man inte får ta barn i rumpan under liftfärden. Det får vänta tills man kommer till värmestugan.

Ja om man ska vara seriös så är det väl att man inte får åka så i liften. Annars kan man ju tolka det hur man vill :P

Shit pommes! Skulle vilja veta vem som illustrerat detta talande exemplar.....snacka om miss...ehe krux..

//Fischer

Apropå var den första skylten kommer ifrån så gissar jag på östeuropa någonstans, typ tjeckien-slovakien-ukraina. Där heter allt Tatra....

Angående rastavibrationers skylt där så är den svårtolkad. Det finns ju egentligen 2 alternativ, antingen är det något som kommer ut, eller så är det något som är på väg in. Det som gör det hela lite obehagligt med tanke på hur många liftar denna skylt sitter vid är att det inte är en förbudskylt utan en pådbudsskylt. Den visar alltså hur man SKA bete sig.

Kan det inte vara så att den första skylten skall illustrera att man inte får transportera sin "kidd" framför sig mellan benen i liften så som många föräldrar brukar göra?

Haha jaa den vaju lite speciell...Men den kan ju tolkas på många sett, tex att man inte får tafsa under liftfärden.

Frågan e vad som e roligast...
Skyltarna, eller det faktumet att nåra regäla nötter faktiskt ger seriösa svar!
Själv tror att jag man på:
Bild 1, inte får ta barn i blåa skidkläder bakifrån, men det gäller bara om man själv är kläddi blått. (observera att just den regeln gäller för personen till höger i bilden)

Bild 2, bör överväga att lägga en kabel på vägen upp i liften, då utsikten och den friska luften helt klart förhöjer njutningen.

Men vad vet jag...

När vi ändå är inne på ämnet kanske nån vill förklara vad som menas med "other means of payment" på den här skylten? http://other+means+of+payment.istheshit.net/

hahahahah

den sista måste ju vara fejkad det kan inte vara nån som har gjort den seriöst. eller?

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp