Vad har ni under?

lays

Ny medlem
Vad har ni under?
Ja, vad har ni under skid/snowboard kläderna?
Vad åker ni i? Vad finner ni bekvämast/varmast?

Själv består jag oftast av..

Underdel
* Kalsonger
* Långkalsong
* Någon form av mjuka byxor (typ mjukbyxor :P)
* Strumpor
Och sen åker ytterbyxorna på!

Överdel (varierar ju en hel del med vädret)
* Underställs tröja
* Långärmad t-shirt
* Någon typ av varmare tröja
Är det kyligt brukar det åka på en vanlig t-shirt emellan den långärmade och "varmare" tröjan..

Vad har ni under?
Låter varmt om benen. Själv kör jag bara med funktionskläder, bomull är bannlyst! Suger upp aldeles för mycket fukt utan att släppa ifrån sig något.

Underdel blir därför underställ och skalbyxor, möjligtvis ett mellanlager med ett par piratbyxor (sådana som inte går ned i pjäxan och gör det oskönt) från Houdini i Polartec.
Överdel bli också underställ, ibland en Haglösft mellanlagerströja, även denna i Polartec. En softshell jacka på det.

Liknand kläder i jobbet, men jackan är då ibland i Gore Tex.

Vad har ni under?
Kalsonger i funktionsmaterial är det som gäller! I kombination med underställ/flecce!

Bomull - det var länge sedan man hörde det ordet i dessa sammanhang.

Senast ändrad:
Vad har ni under?
Håller fullständigt med alla andra. Bomull är inget vidare. Många lager med tunnt funktionsmaterial, så man kan klä av sig ju närmare kvällen man kommer. Brukar sluta med att bara understället är kvar under skalen. Självkart strumpor också.

//Larsson

Vad har ni under?
Varmt om snoppen varmt i kroppen..haha

Har nog blivit mest en vanesak med så mycket om bena, kanske borde dra ned på det :P
Känns inte som det påverkar rörligheten dock..

Vargtass upplys mig om vad skalbyxor är..Ska investera i en ny garderob inför vintern då.. Så lite tips är aldrig fel..

Vad har ni under?
underdel:
ALLTID
underställsbyxor och vanliga strumpor tillsmammans med ett par goa kallingar

överdel:
ALLTID
underställströja och t-shirt, har aldrig behövt något mer och kommer antagligen aldrig använda mer, dock fryser ja ofta som fan om tårna och fingrarna!

Vad har ni under?
underdel: underställs-långkallingar-tjofräs, ibland mjukisar om de är pissigt kallt

överdel: stooor t-shirt, ryggskydd, basket linne.

Vad har ni under?
långfilsingar å mjjukbyxor sen t-shirt å en hoodiee, vanliga strumpor

Senast ändrad:
Vad har ni under?
Underdel: kalsonger, underställs brallor å ett par rejäla skid strumpor.

Överdel: Underställs tröja, rygskydd, jacka å vantar..

Vad har ni under?
kanske inget orginellt, men...

Underställ
Fleecetröja
Fleecebyxor som går ovan knäna (skönt som värmer när man sitter i liften, men ändå gör att man inte svettas)
Vid superkallt väder: Lumpens ylletröja
Skaljacka
Skalbyxor

Headband ist för mössa under hjälmen o så bra vantar o sockar

Vad har ni under?
lays sa:
Varmt om snoppen varmt i kroppen..haha

Har nog blivit mest en vanesak med så mycket om bena, kanske borde dra ned på det :P
Känns inte som det påverkar rörligheten dock..

Vargtass upplys mig om vad skalbyxor är..Ska investera i en ny garderob inför vintern då.. Så lite tips är aldrig fel..
Skalkläder ( i detta fall skalbyxor) är ofodrade kläder. Som ett skal alltså :) De kan sedan ha olika funkitoner och vara av olika material. Gore Tex finns tex från ett till tre lager Sitter ofta laminerade på varandra, men inte alltid. De olika lagren kan ha olika funktioner, vindavvisande, vattenavstötande etc. Nu för tiden finns det ju en uppsjö olika material, men grundtänket kommer nog från just Gore Tex.

Fördelen med skalkläder är att jag får de funktioner som jag vill ha. Dvs vatten och vindavvisande. Vill jag hålla mig varm tar jag på ett lager under, tex fleec vid extrem kyla eller annat mellanlager. Detta tar jag sedan lätt av mig när jag blir varm, men behåller min skaljacka och dess funktioner.

Villl du veta mer så är du välkommen att skriva ett mess i gästboken.

Vad har ni under?
Kalsonger ,långkalsingar, skidstrumpor i knämodell, t-shirt, zip hood

Vad har ni under?
körde också med hockeyunderställ men slutade med det eftersom det var så jobbigt när man skulle bajsa :D

Vad har ni under?
lays sa:

Underdel
* Kalsonger
* Långkalsong
* Strumpor

* Underställs tröja
* Långärmad t-shirt
Är det kyligt brukar det åka på en vanlig t-shirt emellan den långärmade och "varmare" tröjan..
fy fan du måste ju svettas som en grillad jävla kycklin???? jag kör bara med underställ om ens det...

Vad har ni under?
JonathanO sa:
lays sa:

Underdel
* Kalsonger
* Långkalsong
* Strumpor

* Underställs tröja
* Långärmad t-shirt
fy fan du måste ju svettas som en grillad jävla kycklin???? jag kör bara med underställ om ens det...
haha, håller fan med asså :P måste bli jävligt varmt med underställs-tröja + långärmad t-shirt + vanlig t-shirt + varmare tröja + jacka?

Vad har ni under?
Aldrig upplevt det så där svin svettigt, kanske beror på kvalitén jag har haft på ytterkläderna –haha-
Hellre är jag varm än fryser dock.. Så det blir dags o shoppa lite bra kläder nu..

Vad har ni under?
Min undre del av kroppen klär jag med boxershorts, underställsbyxor (typ långkalsongen fast inte i bomull) och ett par tunna strumpor + ylle sockar.

Min buk klär jag med underställströja, en schysst t-shirt och klassikers fake-polo kragen.

Vad har ni under?
Underställ räcker. Har man ett bra underställ och sedan bra skalplagg (jacka, byxor) så fryser man inte, sen bra skidstrumpor kan vara till en fördel. Sen får man hålla sig aktiv i backarna. Jag förstår att blades åkarna (som har så "avancerad åkteknik") och brädåkarna (som typ sitter 1/4 av åktiden mitt i backen/sidan av pisten) behöver klädsel som en annan skulle förknippa med en eftermiddag på bahamas.
/v

Tillbaka
Topp