Val Av Carvingskida

• Trådstartare Trådstartare tec
  • Start datum Start datum

tec

Ny medlem
Val Av Carvingskida
Hej panelen!

Går i tankarna på att skaffa ett par nya carvingskidor, men har jätteproblem att bestämma mig för vilket par jag vill ha.
Har tre alternativ jag funderar på men vill gärna ha era synpunkter och kommentarer.

De tre jag klurar på är:

Fischer Progressor 7+
Blizzard Magnum 7.6
Head Xenon XI 6.0

Jag är 1.75 lång och väger omkring 70 kg.
Jag åker regelbundet och håller mig uteslutande till pisten. I backen är jag lite av en humöråkare, vissa dagar är det skönt att bara showa runt med korta rappa svängar. Andra dagar är jag på hugget och vill åka fort med lite större vidare svängar.

Vilken/vilka skidor rekommenderar ni?

Val Av Carvingskida
Halloj!!

Har själv ett par Blizzard Magnum 7.6 och kan bara säga att dom är helt underbara att åka på i pist! Cruising i blå backar eller tuff åkning i dubbelsvart, dom är med på allt!

Snart är vintern här!!!! :)

/Peter

Val Av Carvingskida
Ett annat tips på skidor är någon skida ur Contact-serien från Dynastar.
Åker själv på Dynastar Contact 9, den modellen finns inte kvar längre men det finns motsvarande. Är 175cm och 75kg och åker på 165cm långa skidor. Dessa har en radie på 12m så de är väldigt kvicka och roliga i pisten. Funkar även bra i högre farter.

/T

Val Av Carvingskida
Rekommenderar nån av de skidtestarhelger som körs runt om i landet. Tandådalen nästa helg, Lindvallen helgen därpå. Leta på favoriterna, köp begagnat, fjolårsmodell eller några år gamla.

Tillbaka
Topp