STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jag tänkte Dizin eller Gudauri. Hajk tog Dizin, så jag slänger in Gudauri?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yes, en synnerligen blöt och stormig dag i Val Cenis. Men de hade i alla fall öppet! Med undantag av pisten ned till Lanslebourg då...Lanslebourg-Mont-Cenis
Det gick ju oväntat snabbt. Varit där, eller google? Din tur @MrHotDog
Fel landWinterhorn vid Hospental? Alternativt Guspis från Gemsstock…
Också fel landObergurgl kanske?
Då har vi snart gått igenom alla alpländer utan att hitta rätt land.Sulden?
Ps. Jag har varit i Vals:
Billigaste liftkorten i Schweiz med åkning från 1300- 3000m
Monaco är det ju inte. Malbun? Så har vi bockat av två till.Då har vi snart gått igenom alla alpländer utan att hitta rätt land.![]()
Där kom Storpotaten in och löste gåtan.Jag slänger in Val Cenis?
Kul att se hur det ser ut när man inte behöver famla sig fram....Där kom Storpotaten in och löste gåtan.![]()
Fina berg och fin dag. Men inte lika fin dag som idag!! 🏔Grivola och Gran Paradiso och puder och Kaiserwetter...
Hade också gärna åkt i liften Gran Sometta den dagen.
Gondolen gratis dessutom om jag fattade det rätt! De brukade kalla sig 3000 tror jag, men fallhöjdsfusk igen? Högsta toppen ovanför högsta liften är 2941 m enligt kartan. Men kort tur till Frunthorn, 3029 m, därifrån. Tyvärr blev det inte av att åka upp, ruskväder och hade ett par stopp på vägen att klara av också.Sulden?
Ps. Jag har varit i Vals:
Billigaste liftkorten i Schweiz med åkning från 1300- 3000m
Slettafjell heter liften och mina illgröna skidbyxor har efter 10 års användande blivit ersatta av ett par blå.Kan det vara Slettafjell 1/2? Vad som är fel, hmm… Om det är du som står där, fel färg på byxorna.Också lite för mycket moln för att vara du?
![]()
Fyra skratt-emoji på den här bilden?Synd att de nya inte går ner över pjäxorna.
Vi fortsätter med en lift till, vad heter den här?
Visa bilaga 31693
Edit som ledtråd: tagen i ett skidområde jag var i nyligen och haft med bilder från.
Fem med min! Nej, bilden är inte rolig alls.Fyra skratt-emoji på den här bilden?
Så roligt ser det väl ändå inte ut att vara på Kalles Scheisswetter-Bild?
För ni skrattar väl inte åt mina nya fina blåa skidbyxor?!
Jag har ju kavlat upp dem för att inte köra sönder dem.![]()
Nära men inte rättPradachier?
Där blev det rätt. Pradaschier var med på bild häromdagen.Pedra Grossa?
Kul att du utforskar mer än E-berg….Där blev det rätt. Pradaschier var med på bild häromdagen.
Obertor är en nästan horisontell lift som binder ihop öst och väst i Lenzerheide.Pedra Grossa
YOC 1990, Pedra Grossa: Chairlift at the ski resort Arosa Lenzerheide, 4pers. High speed chairlift (detachable)www.skiresort.info
Bilden är din @SoulRider
”Tvingad” åt det hållet så passade på. Hade tänkt prova Vals eller någon annan mindre ort där i krokarna på söndagen, men vädret och lite andra planer kom emellan.Kul att du utforskar mer än E-berg….
Hur många orter i CH är du uppe i nu??
Bonuspoäng för att namnge den 4505m höga tjusiga spiran i mitten?Sannolikt en ganska enkel:
Vad heter liften till höger i bild? Bonuspoäng för namn på högsta toppen i bild och m.ö.h.
Visa bilaga 31721
Ja, lätt bonusfråga. Borde varit om vad för lift som stod där innan.Bonuspoäng för att namnge den 4505m höga tjusiga spiran i mitten?![]()