Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Temat för den här dagen var plaskblött och storm. Men det fanns även rum för några pudersvängar på hyfsad höjd. Vad heter byn där nere?
1000007640.jpg

Sulden?

Ps. Jag har varit i Vals:
Billigaste liftkorten i Schweiz med åkning från 1300- 3000m
Gondolen gratis dessutom om jag fattade det rätt! De brukade kalla sig 3000 tror jag, men fallhöjdsfusk igen? Högsta toppen ovanför högsta liften är 2941 m enligt kartan. Men kort tur till Frunthorn, 3029 m, därifrån. Tyvärr blev det inte av att åka upp, ruskväder och hade ett par stopp på vägen att klara av också.

Kan det vara Slettafjell 1/2? Vad som är fel, hmm… Om det är du som står där, fel färg på byxorna. 😜 Också lite för mycket moln för att vara du? :unsure:

Kan det vara Slettafjell 1/2? Vad som är fel, hmm… Om det är du som står där, fel färg på byxorna. 😜 Också lite för mycket moln för att vara du? :unsure:
Slettafjell heter liften och mina illgröna skidbyxor har efter 10 års användande blivit ersatta av ett par blå.
Helt korrekt.

Över till @Kalle_Luzern !

Synd att de nya inte går ner över pjäxorna. 😂
Vi fortsätter med en lift till, vad heter den här?
Visa bilaga 31693

Edit som ledtråd: tagen i ett skidområde jag var i nyligen och haft med bilder från.
Fyra skratt-emoji på den här bilden? :unsure:
Så roligt ser det väl ändå inte ut att vara på Kalles Scheisswetter-Bild?:rolleyes:
För ni skrattar väl inte åt mina nya fina blåa skidbyxor?!:mad:
Jag har ju kavlat upp dem för att inte köra sönder dem.☝️

Fyra skratt-emoji på den här bilden? :unsure:
Så roligt ser det väl ändå inte ut att vara på Kalles Scheisswetter-Bild?:rolleyes:
För ni skrattar väl inte åt mina nya fina blåa skidbyxor?!:mad:
Jag har ju kavlat upp dem för att inte köra sönder dem.☝️
Fem med min! Nej, bilden är inte rolig alls.(n) Nästan barmark på över 1500 m i slutet av mars, tragiskt. Syns inte, men regnade på den höjden när jag satt i liften. Övergick i "snösmocka" lite senare. ☃️
Byxorna ser ju ut att ha förstärkning, kör på! Kan alltid lämna in och sy på ny förstärkning. Alla mina par rätt slitna där nere, men mest gamla synder. Nuförtiden inbillar jag mig att jag inte kommer upp med kanterna där så ofta.

Vi är i världens största kanton, om någon inte räknat ut det vid det här laget. ☝️

Där blev det rätt. Pradaschier var med på bild häromdagen.
Obertor är en nästan horisontell lift som binder ihop öst och väst i Lenzerheide.

Bilden är din @SoulRider

Där blev det rätt. Pradaschier var med på bild häromdagen.
Obertor är en nästan horisontell lift som binder ihop öst och väst i Lenzerheide.

Bilden är din @SoulRider
Kul att du utforskar mer än E-berg….😉
Hur många orter i CH är du uppe i nu??

Kul att du utforskar mer än E-berg….😉
Hur många orter i CH är du uppe i nu??
”Tvingad” åt det hållet så passade på. Hade tänkt prova Vals eller någon annan mindre ort där i krokarna på söndagen, men vädret och lite andra planer kom emellan.
Hur många hade jag senast? :unsure: Kan lägga till en till, om jag räknar Churwalden/Lenzerheide West som annan ort än Arosa. Tror det är ok även om man kan ta liftar och skidor hela vägen. Edit: runt 20 beroende på hur strikt man räknar.
Ska man vara ärlig behöver man bara Engelberg om man är freerider. Kan förstå om piståkare måste kajka runt halva Europa. 😜

Senast ändrad:
Ja ja, nu är bonuspoängen bärgad i alla fall :) Vad heter liften då? ☀️

Ps. berget anges till 4506m på Wiki. Kanske är bonuspoängen ändå inte bärgad trots allt ;)

Tillbaka
Topp