Snowgod
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, jag kan ge en letråd och det är att vi ska leta på en ö.Vero beach?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag kan ge en letråd och det är att vi ska leta på en ö.Vero beach?
Nu är du väldigt långt bort. Men det såg fint ut när jag googlade.Horseshoe Bay?
Inte heller rätt. Det ska som sagt vara på en ö.Barefoot beach? Nära Seven Mile iaf...
Ja, Grand Cayman och Bermuda är öar?Inte heller rätt. Det ska som sagt vara på en ö.
Jag lägger upp en till ledtråd om en halvtimme.
Nu är du löjligt nära!Caracas Bay?
Rätt!Tugboat Beach?
Curacaos flagga på stranden gjorde det lite lättare - annars omöjligt!Rätt!
Inte så kul på stranden men bra snorkling.
Din tur!
Det var hela idén med bild två. Men första bilden visar ju just en "tugboat" som tydig ledtråd.Curacaos flagga på stranden gjorde det lite lättare - annars omöjligt!
Helt rätt!Ché de Mareinda, även känt som Sex de Marinda. Sex kommer från latinets saxum som betyder klippa.
Kom på att jag tog byn förra gången till sist (eller så minns jag fel), så var ju bara att kolla efter "suspekta" bergsnamn i rätt riktning.Helt rätt!
Det var snabbt!
Din tur!
Trodde att det var en sådan klurig association som vi haft tidigare med Le mont St Michel därför låste jag mig på själva ortnamnet och trodde att det hade med cioccolato att göraDet där var väl för att ge ledtråd om att det var i Italien... Personligen trodde jag de drack cappuccino till frukost iofs...![]()
Ja, precis Dammastock. @STORPOTATEN gav oss höjden redan också. Högsta topp i kanton Uri, och därmed även en av de högsta i centrala delarna av Schweiz.Dammastock?
Bra att veta, har en favorit-hike med utsikt mot Oberaarsee och topparna runt omkring...Skönt att få tvåla till den där förväxta rotfrukten i alla fall en gång
Trots våffelsmet på skärmen!
Har aldrig sett berget på riktigt då det var Lützendimma när jag var i närheten. Skulle även sett Oberarsee som ska va fint men dimman var så tjock att man inte ens såg fram till styret på hojen...
Nu till mitt arkiv av halvkassa utsiktsbilder. Var är jag när jag tar den här?
Visa bilaga 8804
Jag gör nog fler försök. Man kan inte ha otur hela tiden, sägs det.Bra att veta, har en favorit-hike med utsikt mot Oberaarsee och topparna runt omkring...![]()
Hade nöjt mig med Kitzbuhel men ja, det är det ju. Är väl ett pang som du kallar för en "suckers skiresort" då åkhöjden med nöd och näppe toppar 2000...Pass Thurn - Jochberg ?
Ursäkta dröjsmålet, var laxgryta och "söndagsriesling" idag!Hade nöjt mig med Kitzbuhel men ja, det är det ju. Är väl ett pang som du kallar för en "suckers skiresort" då åkhöjden med nöd och näppe toppar 2000...
Dock, ny bild @PisteCarver