Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

nä du har helt rätt att det är tuolpa, så du var först ute att gissa rätt på det!
och inte vanliga åket utan personalvarianten som definetivt åks utan energidryck och reklam.
sjukt fina åk båda två!
Vad innebär ”personalvarianten” på Tuolpagorni, undrar jag som ska upp dit om några veckor? Är den bättre än ”vanliga” varianten?

storpotaten rätt! tuolpagorni och liddubakti. snyggt.
om en zoomar ut på bild tre så syns tuolpa,singitjåkka och i bakgrunden liddu.
jenny nämndes tidigare så en bonusbild fotade av henne får du vattendroppe, luddu-L:et är ett spexigt fint åk.
Bgn filmen du länkar till där turdell åker, det är inte luddu som red bull påstår utan en västvänd ränna på nijbás just öster om pyramiden. red bull kanske behöver karthjälp av denhär gruppen.

storpotaten nästa!
Då kommer vi ändå till den stora frågan. Hur är snöförhållandena nu? Ska upp om en vecka och vill ju våga åka något som iaf lutar lite grann...

Va f..n!!! Finns det fler ställen i Alperna som har så fint väder som på bilden??? Tycker mest det brukar snö o djävlas på alla andra orter man är.....???
Kan bilden vara från Mürren?? Har något svagt minne av att det var soligt även där???
Nog var det soligt i Murren alltid, men då hade nog bergen varit lite brantare och lite högre.. :)

Vad innebär ”personalvarianten” på Tuolpagorni, undrar jag som ska upp dit om några veckor? Är den bättre än ”vanliga” varianten?
bara den längre rännan från toppen, den södra istället för den vanliga norra. och sen alternativa utloppsrännan ut ur kratern, den just innan "vanliga", altså lite till skiers left, synns på bilden med tuolpa, singi och luddu. men alla vägar ner för tuolpa är fina! kul med varianter bara. vanliga är ju ett helt ofattbart fint åk.

Pillard, just nu skulle jag inte åka nått som lutar mer är barnbacken på narviksfjellet. väldigt svagt snötäcke och gått många riktigt stora laviner, men tex tuolpa har varit fint flera gånger i år och kommer säkert gå att åka om ett tag igen. bara det slutar storma!

Inga ledtrådar är du snäll @STORPOTATEN , jag har varit upptagen med familjemiddagen och har inte haft tid att spana in dina senaste berg. Är upptagen ytterligare en timme - sen blir det spaning!🏔️🤓

bara den längre rännan från toppen, den södra istället för den vanliga norra. och sen alternativa utloppsrännan ut ur kratern, den just innan "vanliga", altså lite till skiers left, synns på bilden med tuolpa, singi och luddu. men alla vägar ner för tuolpa är fina! kul med varianter bara. vanliga är ju ett helt ofattbart fint åk.

Pillard, just nu skulle jag inte åka nått som lutar mer är barnbacken på narviksfjellet. väldigt svagt snötäcke och gått många riktigt stora laviner, men tex tuolpa har varit fint flera gånger i år och kommer säkert gå att åka om ett tag igen. bara det slutar storma!
Då håller jag alla tummar för att det lägger av med storm nu. Noterade dock att det var massa storm strax innan vi åkte upp sist (2019) också.

Fem minuters spaning ger..... du är i Les Arcs och tittar på La Rosière.

Edit: Måste man svara rätt på vilket Les Arcs (det finns ju tre)?

Står inte i st foy eller bouclet/courbaton.
Men ni har rätt i att det är Rosiere man ser.

I byn jag befinner mig finns den legendariska puben The Last One, där det är kutym att man brottas med engelsmän.

Tillbaka
Topp