STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej du, detta är en betydligt kortare herre, nämligen MarathonMannen..jag har ingen aning om var - men stilen ser ut som @Hawk100
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej du, detta är en betydligt kortare herre, nämligen MarathonMannen..jag har ingen aning om var - men stilen ser ut som @Hawk100
Nej staden ligger i bayern.Altenburg?
De e rätt!Würzburg?
Det är väl två olika åk?Guspis Felsental?
Vet inte exakt var du menar för bara åkt i Saas-Fee där nere, men topparna i bilden saknar ungefär 1000 hm för att platsa i panoramat runt Saastal... Svårt att avgöra så klart när man inte riktigt ser trädgränsen.Åket i bild 2 ser ut som Saas Grund. Men ni som kan tyda bergssiluetterna i bortre delen av bilden skrattar er förmodligen fördärvade åt en så felaktig gissning....
Ja, precis. Hälften löst. Och vid vilken lift hamnade vi efter traversen då?Ni har åkt på högra sidan (nerifrån sett) om Jochstock Xpress?
Mycket riktigt, man kommer över en rygg och in i pisten och hamnar vid Engstlen-liften strax ovanför Englstensee.Ja, ni har ju kommit längre ner än höjden av Jochpass så ni måste ha fortsatt ner till Sessellift Engstlen-Jochpass?
Tänkte nog att det var fredagsmys som skapade stiltje i tråden ja, inget koncept här nere som tur är.Det kommer ingen bildgåta på ett par timmar, så alla kan hålla fredag kväll.![]()
Jag har varit där ett par gånger, men, vad heter åket? Det visste jag inte alls?Mycket riktigt, man kommer över en rygg och in i pisten och hamnar vid Engstlen-liften strax ovanför Englstensee.I folkmun kallas åket för Steintal, en personlig favorit som dock inte åks lika mycket som Laub, Steinberg och de olika Sülz-varianterna. Nu kan jag somna ifrån med gott samvete och gå upp strax efter solen imorgon.
Tack @PisteCarver , din tur!
Edit: för övrigt är det samma berg jag hade med häromdagen i bakgrunden på bild 2, de som skiljer Hasliberg från Melchsee...
Nej, inte rätt.Kan det vara taget från Hinterer Brunnenkogel med Bliggspitze, 3453m?
Om du menade Garmisch-Partenkirchen så är det fel, och det ligger heller inte i samma land som tidigare meddelats i ledtrådarna.Garmish parkenschirken. Garmish kartoffelsallat eller hur det nu stavas…..
Precis det jag menade. Tyckte berget Kalle skrev lät tyskt så chansade.Om du menade Garmisch-Partenkirchen så är det fel, och det ligger heller inte i samma land som tidigare meddelats i ledtrådarna.
Nej, inte Kitzsteinhorn.En mer genomtänkt gissning.
kitzsteinhorn.
Råder väl delade meningar om huruvida de grötdialekterna är tyska eller ej?Nej, inte Kitzsteinhorn.
Och man pratar tyska även i Österrike.
Det gäller nog även för själva Tyskland också, du kan ju prova och besöka Bayrischer Wald i östra Bayern och se hur mycket du förstår där.Råder väl delade meningar om huruvida de grötdialekterna är tyska eller ej?![]()
Läste en gång i Lanersbach (Frühstückpension Schneiderau) med frokosten nån historik av Zillertal. Lärde mig mycket. Tyska språket kom mycket sent till många delar av Österrike, vad det på 1600-talet. Tidigare talade man också där Rhätisch!Nej, inte Kitzsteinhorn.
Och man pratar tyska även i Österrike.
Ja, skoltyskan kom man inte långt med när farsan ringde hem till släkten.Det gäller nog även för själva Tyskland också, du kan ju prova och besöka Bayrischer Wald i östra Bayern och se hur mycket du förstår där.
Eller Ostfriesland?