KaitsuH
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, det är inte id. (Just därför frågade jag, då fisken är kanske inte så van för alla.)True. Är det en Id (Säyne)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är inte id. (Just därför frågade jag, då fisken är kanske inte så van för alla.)True. Är det en Id (Säyne)?
Ska se om svärmor vet, sambon viste inte...Det är inte karp, men asp stämmer! Vad heter det på finska?
Jag ger rätt. Annars blir det bara googling. Asp (aspius aspius) är också Upplands landskapksfisk. Nuförtiden (efter klimatförändringen) har vi mer och mer asp, och också stora. Den där var bara litet över 2 kg, men, jag fick den med 0.10 lina och nummer 2 Mepps. Trodde långt, att den är en öring.Ska se om svärmor vet, sambon viste inte...
Det är inte CortinaCortina D ampezzo /Son Forca
Iofs dolomitfärg på de fina topparna… påminner om något kring Arabba?Det är inte Cortina
Fel landIofs dolomitfärg på de fina topparna… påminner om något kring Arabba?
Jag får liften att vara Col des Ves i Tignes. Så då kan berget vara Crête des Vés kanske?Tänkte ge mig ut på lite hal is då, eftersom nästa bild vet jag inte exakt var den är tagen. Tror jag vet skidorten och känns som någon borde kunna denna rätt lätt.
Så var är bilden tagen och vad heter liften och berget
Visa bilaga 10399
Helt rätt, det är Tignes, och även lift och berg verkar stämma så guldstjärna till dig och din tur @FWahlbergJag får liften att vara Col des Ves i Tignes. Så då kan berget vara Crête des Vés kanske?
Ja, du, det var det bästa jag hittade.Helt rätt, det är Tignes, och även lift och berg verkar stämma så guldstjärna till dig och din tur @FWahlberg
Edit: Lite svårt att hitta berget, är Crête des Vés ett berg![]()
Där satt den!Punta San Matteo (3678m)?
Bra ledtråd! Utan den hade vi nog kunnat leta länge och väl...Där satt den!
Toppen har lite intressant trivia om att ha varit det högsta slagfältet i modern tid (fram till 1999). Kan vara värt en liten läsning på Wikipedia för den som har för mycket tid över.
Nästa gång kanske det blir en Espace Killy-bild igen för att kompensera mitt låga svarstempo idag.
Över till @Kalle_Luzern igen.
Rätt land, fel bergskedja.Rigi, 1797.
Intressant med den historiska kopplingen!Där satt den!
Toppen har lite intressant trivia om att ha varit det högsta slagfältet i modern tid (fram till 1999). Kan vara värt en liten läsning på Wikipedia för den som har för mycket tid över.
Nästa gång kanske det blir en Espace Killy-bild igen för att kompensera mitt låga svarstempo idag.
Över till @Kalle_Luzern igen.
Sitter på en bild där jag tror Ortler syns.Intressant med den historiska kopplingen!
Synd att det är moln i övre högra delen av bilden, annars hade du fått med Ortler, Sydtyrolens högsta berg på 3905 m.
Konstigt nog har vi inte haft med det berget här i tråden, inget från närliggande skidområdet Stilfserjoch heller.
Ortler har jag sett flera gånger, är en mäktig syn norrifrån, tyvärr har jag inga bilder från de resorna.![]()
Nej, nästan dubbelt så högt ska vi! Och lite lantligare läge, inte direkt bredvid en stad som Uetliberg.Uetliberg?
Tidigare omnämnd, men inte på bild i tråden. Ligger ovanför Biel/Bienne och Bielersee. Högsta punkt i Berner Jura, och nordligaste och ostligaste 1500+ m toppen i Jurabergen. Bilden tagen från en trevlig uteplats i Oberaargau, del av Mittelland i kanton Bern.Le Chasseral