RandoScando
Turtok
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ny ledtråd: Det säregna fjället i bilden har varit med som korrekt svar i tråden förr.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken av dem? :PStore Durmålstinden?
Menar den ovanför Fornesbreen, men tittar igen så är ni nog på toppen söder om som jag inte hittar namn på isf... Får inte ihop det med resten av bakgrunden på andra bilden heller.Vilken av dem? :P
(Det är inte rätt, men beroende på vilken kan du helt klart vara inne på rätt spår)
Aha, nja, då känner jag iaf till 2 dårmålstindar (kanske 3) som är närmare den här toppen!Menar den ovanför Fornesbreen, men tittar igen så är ni nog på toppen söder om som jag inte hittar namn på isf... Får inte ihop det med resten av bakgrunden på andra bilden heller.
Problemet är att de är förvillande lika, många av tindarna...Aha, nja, då känner jag iaf till 2 dårmålstindar (kanske 3) som är närmare den här toppen!
Ny ledtråd då: Den karakteristiska toppen i bakgrunden på första bilden är det jag som haft med tidigare i tråden.
(Jag trodde att det skulle ta ungefär 3 minuter innan någon identifierat den toppen och sen enkelt gissar rätt fjäll :P)
Jamen javisst är det Storvasstinden! Och i bakgrunden på första bilden syns Piggtinden, som jag hade med nångång för länge sen.Problemet är att de är förvillande lika, många av tindarna...Trodde jag hittat rätt några gånger men sen stämmer det inte...
Storvasstinden?
Ja, som du sa: lätt när man insett att det var Piggtinden.Jamen javisst är det Storvasstinden! Och i bakgrunden på första bilden syns Piggtinden, som jag hade med nångång för länge sen.
Ja, det stämmer. Har du ett namn, eller åtminstone start-slut?Det är något av Jochpass åken.
Vi kör på det! Mellan-Sulz för att vara exakt. Från Jochstock tillbaka till Jochpass-liften, alternativt isfallsrännorna.
Helt rätt! Kalle hittade också det här. Fallet kallas dusj boof, älven är Susna i Hatfjelldal. Hatfjelldal är nuförtiden Mecca för forspaddlare från hela världen, på fri camping i Unkervattn kan man höra talas engelska, franska, spanska, tyska, ryska, svenska, norska, finska osv.Dusj boof?
Ser ju livsfarligt ut, men ni vet väl vad ni håller på med!Helt rätt! Kalle hittade också det här. Fallet kallas dusj boof, älven är Susna i Hatfjelldal. Hatfjelldal är nuförtiden Mecca för forspaddlare från hela världen, på fri camping i Unkervattn kan man höra talas engelska, franska, spanska, tyska, ryska, svenska, norska, finska osv.
Starkt jobbat, hade nöjt mig med "Luzerns stadsmur" eller Museggmauer, men tornet Männliturm är precis var jag stod.Männliturm
Nope, du är inte riktigt i rätt område och gräverGlacier de sarenne
Svår är den.5 timmar, är det nytt rekord (förutom dom som legat över natten)? Tror inte alls att denna är omöjlig men det behövs kanske att några fler är inne i tråden.
Jo svårt kanske men nog inte omöjligtSvår är den.
Nördlicher Puitkogelferner på Puitkogel?
Nja, det är fint väder + måndag.Jaha 7 timmar. Har alla tagit kollektivt ledigt?
Måste varit lite zoomad, bilden? Tittade först efter glaciärer relativt nära liftar, men måste vara några km mellan? Antar bilden är tagen när L'Aiguille Percée?