Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Engelberg, bilden tagen från Brunni
Ja, tack @Bgn !
Engelberg som @Kalle_Luzern haft med många gånger, ligger där under molnen, mittemot syns Huetstock och Rotsandnollen.
Och det välkända skidberget som ligger till vänster utanför bilden är förstås Titlis.
Gammal bild som är tagen av fru PC före min tid, och är mycket riktigt tagen från området Brunni mittemot.

Din tur @Bgn !

Vart är vi?

Bilagor

• 05DE6323-3E82-4394-AFA2-42C7C174EA05.jpeg
    05DE6323-3E82-4394-AFA2-42C7C174EA05.jpeg
    194.6 KB · Besök: 103
Ja, tack @Bgn !
Engelberg som @Kalle_Luzern haft med många gånger, ligger där under molnen, mittemot syns Huetstock och Rotsandnollen.
Och det välkända skidberget som ligger till vänster utanför bilden är förstås Titlis.
Gammal bild som är tagen av fru PC före min tid, och är mycket riktigt tagen från området Brunni mittemot.

Din tur @Bgn !
Mycket lurig eftersom såvitt jag minns du aldrig haft med ngt från Engelberg förut!

Hehehehe nej inte Meråker. Meråker är större och har aningen mer höjdmeter att åka på. Detta skidställen ligger närmare Stranda än Meråker.

Mycket lurig eftersom såvitt jag minns du aldrig haft med ngt från Engelberg förut!
Jo, jag har faktiskt haft med en bild därifrån tidigare. Det var med berget Hahnen i bakgrunden och @Hawk100 undrade om det var tjejerna (varav den ena var blivande fru PC) från Sällskapsresan Snowroller i bilden. Speciellt ”imponerad” var han av att de hade ”antiskidkorsare” på skidorna. :ROFLMAO:
Denna ”fantastiska” uppfinning ser man sällan nu för tiden.🤪

Jag skrev nyligen en recension om stället (även om jag inte åkt där på typ 25 år):

Här ser vi Skandinaviens kanske bästa liftburna åk i sommarskrud ;)
Vad heter åket (namnet på skidorten ger inga rätt)

Edit: ledtråd till skidanläggning finns i inlägget ovan
37A040F3-1867-49D4-8C6A-39DBD4F2C09A.jpeg

Senast ändrad:
Bara kort fråga om Stranda som ju verkar finfint men med lynnigt väder som det stora frågetecknet…? Är där jämförbart med Åre vädermässigt?

Bara kort fråga om Stranda som ju verkar finfint men med lynnigt väder som det stora frågetecknet…? Är där jämförbart med Åre vädermässigt?
Jag har bara åkt i stranda tre gånger: varje gång i knädjupt puder varje dag 😁 (en gång var det en snowboard åkare som drunknade i en snöfälla när jag var där) snödjupet brukar ligga på 2-3m, så nä, Åre har helt annan typ av väder och snö (blåsigare, kallare, isigare osv).

Låter bra, fast en del verkar ha haft mer otur. Regn i backen är väl bland det mest osexiga man kan tänka sig…
Men ”if you never go, you’ll never know!”

Låter bra, fast en del verkar ha haft mer otur. Regn i backen är väl bland det mest osexiga man kan tänka sig…
Men ”if you never go, you’ll never know!”
Åk när du ser att lågtrycken dundrar in från nordväst 🌨🌨. När de kommer från sydväst kan det växla till regn.
jag har aldrig åkt i Japan men gissar att det är liknande förhållanden/nederbördsmängder

Eftersom jag hoppas få hänga och klänga på en klippvägg i em så slänger jag in ett klättringsberg….
Vart (söder om Sveg) hittar man det här ”klätterberget”….?
9BDFB9D7-1183-4115-A883-FBD39BD0A7D2.png

Grovbacken? Hoppas din 16 åring är inte längre med på turen... Eller det är ett mardröm. I varje fall är hann jätte nöjd, när han får gå tillbaks till skolan.

Grovbacken? Hoppas din 16 åring är inte längre med på turen... Eller det är ett mardröm. I varje fall är hann jätte nöjd, när han får gå tillbaks till skolan.
Menar du Gruvbacken. Huså så är det fel. Norgetrippen är tyvärr över och 16 åringen åkern runt här hemma i Jämtland med sin EPA..

Snödjup

Tillbaka
Topp