Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Inte vad jag känner till….Mürren har väl inte två skidområden?
Om du inte tänker på Lauterbrunnen eller Wengen (Som ju sitter ihop med Grindelwald/Jungfrau…)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte vad jag känner till….Mürren har väl inte två skidområden?
Ja, tack @Bgn !Engelberg, bilden tagen från Brunni
Mycket lurig eftersom såvitt jag minns du aldrig haft med ngt från Engelberg förut!Ja, tack @Bgn !
Engelberg som @Kalle_Luzern haft med många gånger, ligger där under molnen, mittemot syns Huetstock och Rotsandnollen.
Och det välkända skidberget som ligger till vänster utanför bilden är förstås Titlis.
Gammal bild som är tagen av fru PC före min tid, och är mycket riktigt tagen från området Brunni mittemot.
Din tur @Bgn !
Jo, jag har faktiskt haft med en bild därifrån tidigare. Det var med berget Hahnen i bakgrunden och @Hawk100 undrade om det var tjejerna (varav den ena var blivande fru PC) från Sällskapsresan Snowroller i bilden. Speciellt ”imponerad” var han av att de hade ”antiskidkorsare” på skidorna.Mycket lurig eftersom såvitt jag minns du aldrig haft med ngt från Engelberg förut!
Är den avsedd för Titanal Metallskidor?
Korrekt det är Stordal alpinsenter, tämligen okänt men har ändå ca 400 höjdmeter att åka på och möjligheter att gå vidare på topptur från där liften slutar.Nämen det är Stordal
Jag har bara åkt i stranda tre gånger: varje gång i knädjupt puder varje dagBara kort fråga om Stranda som ju verkar finfint men med lynnigt väder som det stora frågetecknet…? Är där jämförbart med Åre vädermässigt?
Åk när du ser att lågtrycken dundrar in från nordväst 🌨🌨. När de kommer från sydväst kan det växla till regn.Låter bra, fast en del verkar ha haft mer otur. Regn i backen är väl bland det mest osexiga man kan tänka sig…
Men ”if you never go, you’ll never know!”
Tråden når nya bottenmärken: tosselillaJapp!
Nattpasset är ditt! Grattis @Ivo del Brallo
Menar du Gruvbacken. Huså så är det fel. Norgetrippen är tyvärr över och 16 åringen åkern runt här hemma i Jämtland med sin EPA..Grovbacken? Hoppas din 16 åring är inte längre med på turen... Eller det är ett mardröm. I varje fall är hann jätte nöjd, när han får gå tillbaks till skolan.
Där är det många liftar/backar. Här är det bara 1 lift. Backen syns om man zoomar bildenEdsåsdalen?