Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

I vilken svensk småstad (eller snarare by) var vädret så här trist senast jag besökte den på ett sportlov…..??
1657005496278.jpeg

Då vill jag veta var det här är. Namnet på passet som syns eller skidområdet som finns i närheten räcker.
IMG_1279.JPG

Senast ändrad:
Har jag tagit den här bilden?
Det ser ju ut som om jag står långt ute i livsfarlig terräng bland vassa klippor och djupa glaciärsprickor.😲
Som det händer ibland så luras jag lite med kameran, och då kan det se ut så här.
Fråga 1: Hur högt är det ståtliga berget i mitten i bakgrunden?
Fråga 2: På vilken höjd stod jag när jag tog bilden?
Den som sammanlagt kommer närmast vinner, och eftersom det är semestertider, så får ni ända fram till kl 20.00 i kväll på er.:)

1657098158262.png

Aha, var lite för högt. Men är väl normalt när man är van vid Schweiziska alper. ;)
Här en skylt som man gärna fnissar lite åt när man kör förbi. Var fotograferade jag den? Tillings kurva räcker inte som svar, rätt socken eller så vore önskvärt.:sneaky:

IMG_3982.JPG

Får och näringsfattig mark med tallar får mig att tänka på Gotland, så jag drar till med Kräklingbo…

Visst är det nedre sektionen på Stanserhorn! Övre sektionen ersatt med Cabrio-gondolen. Lät bli att censurera, annars hade det varit lite väl svårt i sommarstiltjen tänkte jag. ;)

Vad bjuder du på härnäst @Hawk100 ? Minigolf, padel, simhopp? :LOL:
Simhopp och paddling får det bli!!!
Vad heter älven där vi både simhoppar och paddlar???
1657184961172.png

1657185020347.jpeg

Självklart finns det koppling till skidåkning och (små) berg. Älven rinner förbi en av landets större skidanläggningar och vattnet från älven används för att möjliggöra skidåkning både på vinter och sommar…..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp