Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Bra där Eivor!!!Står ju Airolo på skylten
Och så får jag bonus för identifiering av OVE!!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra där Eivor!!!Står ju Airolo på skylten
Och så får jag bonus för identifiering av OVE!!!
Nä nä, han valde(som vanligt) att åka med festargänget istället för med pudergänget det året (med)…..Var är Potätan?
Är det han som står upp bakom kameran efter att ha kört er möra nerför berget?![]()
Är Gopshus så brant?Gopshus.
Är du nere i södra delarna av landet?
Dra mig baklänges, nu får jag skämmas. Var säker på den. Åkt där flera gånger medans jag väntat på att frun ska åka såna där plattförs skidor.Är Gopshus så brant?
Kul att du nämner Gopshus förresten:
Jag har länge undrat vad det var för backe vi åkte i ett sportlov på 80-talet.
Förra året insåg jag att det var Gopshusbacken jag åkt i som 13 åring. Fina minnen från den backen
Men backen i bild ligger norr om Sveg
Tännäskröket?Då kör vi en dagsfärsk bild:
Vad heter backen/skidanläggningen?
Nope, inte Härjedalen.Tännäskröket?
Om så, hur länge hänger du kvar i de finare delarna av Jämtlands län?
Haha, du minns den ”fulingen”..?!Snötippen i Ö-sund????![]()
Mäster Kalle har koll på Västernorrlands skidmetropolerGetbergets alpin?
Hälften rätt! Visst är det Titlis som syns i bakgrunden.Chansar hejvilt på E-berg och Melchsee-Frutt…..
Visst är det Hasliberg som ligger i den stora grytan man ser mitt i bild.Hasliberg?
Ja, de har utvärderat det och kom en rapport i vintras. Verkar som att de tycker det blir för dyrt för att vara intressant. Koppla ihop Hasliberg med Melchsee-Frutt vore ju ett mindre projekt som kanske kan hända.Skyller på att jag bara åkt där en gång och då var det dimma större delen av dagen….
Jag har för mig att jag läste något om att det fanns planer på att bygga ihop det med E-berg för många år sedan? Men det verkar ju inte ha blivit verklighet…..![]()
Jag tror att jag vet vad den där okända lilla ”spissen” heter.Då söker jag en bergstopp.
Vad heter den rödmarkerade spitzen snett bakom Lill-hawken?
Visa bilaga 18786
Han har inte konsulterat mig.....eller var det kanske det han gjorde när han via sms bad mig gå in och fixa gåtan?Jag tror att jag vet vad den där okända lilla ”spissen” heter.
Men innan jag svarar, vet du själv vad den heter, eller har du konsulterat @STORPOTATEN ?![]()
Grymt!Dåså Herr….
Berget heter väl Schafseitenspitze och är 2602 möh.
Det inträffade en lavinolycka på det berget den här säsongen.
Bilden har du tagit från Tuxerjoch.
Bälte i Zillertal/Tuxertal.
![]()
Tog den på mobilen under en sushi-lunch.Grymt!
Jag kan inte säga att jag är annat än imponerad!!!
När jag hittade bilden var jag tvungen att leta runt en hel del innan jag fick fram vad toppen heter. Jag trodde nog att det skulle kunna bli en hyfsad utmaning för er, men det var ju förstås helt fel!!
Nästa bild jag får chans att lägga upp får bli minigolf eller padelbanor…..![]()
Må vara Lärmstange kanske?Vad heter klippspetsen som sticker upp ovanför isen längs ut till vänster?
Visa bilaga 18787
Lärmstange var svaret.Må vara Lärmstange kanske?
Om så, får valfri ta det vidare, för nu boardar vi och hemma i Svedala om sisådär 4 timmar.
Absolut din tur igen @Kalle_LuzernOmbergs Turisthotell
Tappat (sol-)stinget på semestern?Kom man hem lägligt till ett par 4-tusingar nu månntro? Ser ut som Jungfrun till höger och Munken till vänster, väl?
Två veckor solsting stämmer bra det.Tappat (sol-)stinget på semestern?Jungfrau stämmer ju, och kanske, kanske tittar lite lite av Mönch fram, osäker faktiskt. Men ett annat berg som syns tydligt.
Ja, i den här vinkeln ligger Eiger framför Mönch. Kanske att man kan ana en liten del av Mönch på högersidan? Bakom Jungfrau syns Rottalhorn, hade det varit 29 m högre hade alla känt till det, nu med 3971 m bryr sig ingen.Två veckor solsting stämmer bra det.
Är det då Nordwand (Eiger) som sticker upp och Munken döljs bakom den....
Mer eller mindre ja, färjan har precis lättat ankar efter konsert med Greta Van Fleet på Grönan.Djurgården? Kanske vid färjeläget Grön Lund ?