Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det närmar sig! Bilden är tagen ca 1200 meter från Lokattsliften. Fågelvägen.
Dubbelfel av @PisteCarver ..😱😲
Jag meddelar familjen att vi tar paus i semestern för att njuta av tillfället! 😄😘
Detta tillfälle förpliktar även en skål i dryck av ädlare slag. Jag tänker då John Cor, en makalös whiskey som hittas på Carrefour till det överkomliga priset om 4,95 eur för en sjuttis. 😇👌

Vad heter den markerade toppen?
1656677705670.png

Bjuder också på en ledtråd med en gång :):

Men Sverige är ju världs kapital för rastafarismen. När man kör bil genom Sverige kan man se "rasta"skyltar överallt.

Vilket slott är i bilder?
20220629_172453.jpg
20220629_172144.jpg

Glass! Inte plastkoppar? Veteöl och skumpa? Så, det kan inte vara i Norge? Kanske Danmark?
P.s. Men någon dricker Ipa, så, det är i Skandinavien, absolut inte Alperna!

Senast ändrad:
Glass! Inte plastkoppar? Veteöl och skumpa? Så, det kan inte vara i Norge? Kanske Danmark?
P.s. Men någon dricker Ipa, så, det är i Skandinavien, absolut inte Alperna!
Jo, det är faktiskt i Norge!!! Men de flesta besökarna/turisterna i Trysil är nog från Sverige skulle jag gissa…🤔

Är det någon udda variant på Laub??🤔
Visst är det i Laub, och det räcker som svar så här på en lördag i semestertider. :geek: Varianten kallas Lange Wand och ska inte underskattas, inte under 30 graders lutning på många ställen, flera konvexa ytor och går ofta större laviner där. Så välj rätt dag om ni ska åka. Tack vare att väggen ger hjälp med sikten vid dåligt väder åks det ändå relativt ofta.

Ping pong tillbaka till @Hawk100

Tur jag har hittat en pålitlig guide i E-berg!!!! 😉
Eftersom det börjar vara dåligt med oanvända bilder i telefonen så får frågan bli:
Vad kallas tåget?
1656763888034.jpeg

Kalle får tyvärr sitta på bänken på denna…..

Tillbaka
Topp