Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

6 Talabfahrt? Vid ev korrekt svar - tack till Hawk för den ovärderliga ledtråden avseende land! ;)
Det är bara halva namnet. Inte i Tyskland, gökurens hemland.
Visa bilaga 22012Är det ett gökur som skymtar bakom den orange madrassen tv om ditt huvud?
Jag har tagit bilden, helt enligt reglerna, alltså inte mitt huvud... ;) Intressanta är att jag aldrig reflekterat att det står ett gökur där när jag åkt förbi. Oftast går det lite för fort i det här partiet iofs.

Jo fast de flesta pistkartor från 👼 🏔 har inte pistnamnen utskrivna… Men visst borde jag ha sparat en som har det!

6 Kanonenrohr Trübsee-Engelberg?

Jo fast de flesta pistkartor från 👼 🏔 har inte pistnamnen utskrivna… Men visst borde jag ha sparat en som har det!

6 Kanonenrohr Trübsee-Engelberg?
Så heter den, lätt att hitta på Titlis hemsida. Kanonenrohr är ganska populärt som pistnamn, sett på flera ställen i Schweiz.

Över till @fredw och hans nyanlända arkiv?

Över till @fredw och hans nyanlända arkiv?

Just det! Var befann vi oss här, för snart 20 år sedan? Skidort och namn på lift, tack! (Min pappa började med hjälm året efter.)

1673593178013.jpeg

Cortina och liften---finns den kvar?
Men heter/hette väl Son Forca-Forcella Staunies?

Korrekt. Liften upp i den vackra canyon som delar Monte Cristallo. Vet ej om liften finns kvar. Möjligen ersatt av en som inte går hela vägen upp (där det var rejält brant men fin utsikt till andra sidan...). Bild nedan från internet.

1673596935528.png

Vi körde iofs förbi i dalen därenere i somras, på väg från Zillertal till Venedig, men har inte åkt skidor i Cortina på ett tag.

Ordet till SP!

Senast ändrad:
Korrekt. Liften upp i den vackra canyon som delar Monte Cristallo. Vet ej om liften finns kvar. Möjligen ersatt av en som inte går hela vägen upp (där det var rejält brant men fin utsikt till andra sidan...). Bild nedan från internet.

Visa bilaga 22028

Vi körde iofs förbi i dalen därenere i somras, på väg från Zillertal till Venedig, men har inte åkt skidor i Cortina på ett tag.

Ordet till SP!
Dolomiterna....det är bara en tidsfråga. Vi fick ställa in vår Arabba-resa två år i rad pga den där efterhängsna "Covid-flunsan". Nytt försök nästa vinter kanske? :unsure:

Anyways, vad heter denna skidort?
1673600501247.png

Senast ändrad:
Här var en sån jobbig dag, för mycket snö (eller för platt kanske?). I vanliga fall glider man iaf bara förbi här. Var?
Visa bilaga 22033
Kalle, jag tror att jag skulle kunna klara av att gissa rätt skidort, men mina ”spaningsverktyg” har tyvärr inte tillräcklig upplösning för att identifiera vilka stenar du har åkt ner mellan. ;)

Kalle, jag tror att jag skulle kunna klara av att gissa rätt skidort, men mina ”spaningsverktyg” har tyvärr inte tillräcklig upplösning för att identifiera vilka stenar du har åkt ner mellan. ;)
Nej, det här nog utanför din ”comfort zone” som åk… Fredagskväll så godtar nästan vilken precision som helst. :LOL:

Några år sedan jag åkte där. Kan det vara nedanför Jochpass-Jochstockliftarna då?
Den ger jag rätt för (sorry @PisteCarver ;) ). Startat vid Jochstock, och visserligen på väg mot Trübsee, men när är man inte det i Engelberg?:LOL:
Stora Sulz, ungefär som inritat på kartan och bilden tagen ungefär vid krysset. I bakgrunden på bilden ser man den så kallade Flaschen-couloir, ser ut som en upp-och-ner-vänd flaska. Vissa varianter i Steinberg kommer också förbi här.
Kör på @antikvitet
1673863499227.png

Tillbaka
Topp