fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Lechtal?
Min stolthet och min status som ”andra rangens bergspanare” förbjuder mig att fråga hur fagerlund du hittade den…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lechtal?
En bild säger mer än 1000 ord, en film säger mer än 1000 bilder.Min stolthet och min status som ”andra rangens bergspanare” förbjuder mig att fråga hur fagerlund du hittade den…![]()
"Fuskar" genom att minnas var PC varit på skidsemester senaste åren.Min stolthet och min status som ”andra rangens bergspanare” förbjuder mig att fråga hur fagerlund du hittade den…![]()
Kan det vara Laub? Enda åket jag hört talas om i Engelberg.Kul gåta. Var lite distraherad av jobb, borde ju sett direkt att ni körde i generell nordlig riktning... Vägen ser onekligen fin ut, och helt tomt! Skulle inte vilja prova den i lite halka däremot...Såg att den har Wintersperre nu.
Här ett klassiskt puderdyk fångat på bild. I vilket åk?
Visa bilaga 22154
Visst är det Laub!Kan det vara Laub? Enda åket jag hört talas om i Engelberg.
Det var det värsta, kollade inte ens eftersom oddsen var så höga.
Ja, det stämmer bra det! Tog bilden förra veckan på väg hem till Ischgl med ryggsäck. Över till PC som förstås såg det med en gång.Löjligt enkelt, det är Muttler till vänster.
40 m högre än Stammerspitz.
Korrekt.Lattenabfahrt
Stationen lite längre till höger, något lokstall eller liknande som syns. Men Kleine Scheidegg precis vad jag sökte.Jag kan vara ute o cykla men är det Kleine Scheidegg tågstation till höger?
Point. Stationen e nog lite mer pitoresk än dedär lådorna men tack för förtroendet att fortsätta. Ger er denna bild, i vilken kabin är denne tagen?Stationen lite längre till höger, något lokstall eller liknande som syns. Men Kleine Scheidegg precis vad jag sökte.Lauberhornrennen på TV förra veckan.
Din tur igen @Emmis
Grande Motte blir min gissning.Point. Stationen e nog lite mer pitoresk än dedär lådorna men tack för förtroendet att fortsätta. Ger er denna bild, i vilken kabin är denne tagen?
Så svår var denGrande Motte blir min gissning.
Höga, spetsiga toppar och djupa dalar!
Stämmer bra det! Och härligt många besökare denna härliga påskdag!Sölden?
Liften heter väl giggijochbahn eller nåt.
Edit: Fast samtidigt byggdes det en ny lift där för några år sen, eller?
Den liften är trots att den ser ganska modern ut ändå numera ersatt med en ny supergondol som skyfflar upp ca 4.000 pers/h. Var där Påsken 2018 och det blev aldrig kö oavsett hur mycket folk som strömmade till. Rulltrappa upp till gondolerna också.Stämmer bra det! Och härligt många besökare denna härliga påskdag!
Då måste det vara Hook's CreekIngen som är online eller behövs det ledtråd? @fredw borde iaf känna igen sig...
Edit: Förresten har jag ingen aning vem den där gubben är, men han stör visst utsikten
Visa bilaga 22255
Kollade upp Giggijochbahn och den har en brutal liftkapacitet på 4.500 pers/h.Den liften är trots att den ser ganska modern ut ändå numera ersatt med en ny supergondol som skyfflar upp ca 4.000 pers/h. Var där Påsken 2018 och det blev aldrig kö oavsett hur mycket folk som strömmade till. Rulltrappa upp till gondolerna också.![]()
Inte konstigt att jag inte har en aning då…Ingen? @fredw brukar väl tipsa om detta område för barnfamiljer....
Intressant fråga. Hittade på nätet följande uppgift:Kollade upp Giggijochbahn och den har en brutal liftkapacitet på 4.500 pers/h.
Känner någon till en lift med högre kapacitet?
Nej, men samma liftkort gäller här...Är vi i Cortina)