Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja! Snyggt!

Var kanske i svåraste laget, men det lilla systemet Chiesa Valmalenco (ibland också kallat Alpe Palu) är väl värt ett besök om man är i trakterna. Fina pister och lättillgänglig (om än inte så utmanande) off-pist. Och sen är ju maten som alltid i Italien ett kapitel för sig. Valtellina-specialiteter som Taroz eller Polenta Taragna ska man inte missa. I närheten finns också ett fantastiskt fint turområde som heter Val Tartano. En hel dalgång utan liftar, men med bilväg upp till över 1500 möh, och stora öppna ytor.

Senast ändrad:
Tackar! Kör på pinkeritemat
P1020080.jpg
.
Det var kallt så huva på hjälmen.
Pinkar söderut, vilken skidort?

Är typ högst upp, på väg tillbaka till den skidort vi bodde i men på bilden i den efterfrågade orten.

Finns flera korridorer i strålens riktning vilken jag åkt en ned till en liten by som har sin namne i St Anton men vi är inte i Österrike. Vilken ort är vi i?

Du ändrade ju till Les deux Alpes vilket är rätt, Vi är på väg tillbaka till La Grave och åket söderut är till St Christofe och för att komma tillbaka så är det transport till Les Deux och lift upp. Din tur!
Jag tackar och bockar för höjdangivelsen, finns inte många liftsystem över den höjden, och Les 2 Alpes når just 3600m om jag minns rätt.

Jaa, ni har ju varit lite "o-snälla" mot mig och pikat mig för att jag inte kör off-pist. :cry:
Så därför blir det nu några bilder som visar att @PisteCarver också kan om han vill (eller vågar 😨).
Den här sluttningen körde vi nerför hela dagen tills den oanvända snön tog slut.
Visst är mina puder-S (mitt i första bilden) som jag tillverkat med 2m "pinna-smala" gamla RS skidor rätt snygga? 😊
Den lilla pricken i längst upp mitten är min vid tidpunkten blivande fru, som väntar på sin tur.
Nu till frågan:
Vad heter den här sluttningen som vi åker i?
Om det blir för svårt, så lägger jag upp en bild till i morgon för att underlätta att hitta rätt skidort. I den andra bilden finns det redan lite bergkonturer som kanske kan hjälpa....
Godnatt eller godmorgon beroende på när ni läser detta. :sleep:🛌💤
Clip240_.JPG

Clip242_.JPG

Clip245_.JPG

Clip246_.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp