Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rätt land men högre topp!Piz Nair?
Jag kan se att det fortfarande finns spår efter pistmaskinen, så bilden är tagen på förmiddagen.
Haha! Det är en sån helt annan tid. Det här var ju ändå ett lite mer sansat klipp för att vara KAS...Kul att det kungen af skutan-klippet är upplagt av freerides gamla chefredaktör, Simon! Kanske dags för en intervju kring den gamla kungen af skutan-tiden @AndersWingqvist ?
Då lär det bli repor på belagen....Matterhorn?
Antog att man kommer en bit upp med lift om man ska åka ner i Zermatt? Inte upp på toppen förstås men en bit (Aldrig varit där...)Då lär det bli repor på belagen....![]()
Piz Corvatsch
Yay!Helt riktigt! En svinkall 18:de januari 2018. Nästan inget folk i anläggningen...
Härliga carvingbackar ner där från 3303 till Surlej 1870.
Över till PisteCarver!
Varit på Corvatsch, visserligen bara på sommaren, och fick inte ihop det med hur jag inbillar mig att pisten går ner där. Men bilden kanske är tagen lite längre ner? Drog till med Piz Nair för jag tyckte definitivt att det såg ut som Oberengadin. Ökänt köldhål, hade runt nollan en morgon när jag var där i augusti! Och på 3300 meter på Corvatsch kan det så klart också bli svalt.Helt riktigt! En svinkall 18:de januari 2018. Nästan inget folk i anläggningen...
Härliga carvingbackar ner där från 3303 till Surlej 1870.
Över till PisteCarver!
Ja, i din bild från Piz Lagrev stod vi ju och tittade på Piz Corvatsch.St Moritz (igen - förr eller senare måste det ju bli rätt)
Edit: Arghh!
Så går det om man inte ägnar sig 100% åt den här tråden...Ja, i din bild från Piz Lagrev stod vi ju och tittade på Piz Corvatsch.![]()
Varit på Corvatsch, visserligen bara på sommaren, och fick inte ihop det med hur jag inbillar mig att pisten går ner där. Men bilden kanske är tagen lite längre ner? Drog till med Piz Nair för jag tyckte definitivt att det såg ut som Oberengadin. Ökänt köldhål, hade runt nollan en morgon när jag var där i augusti! Och på 3300 meter på Corvatsch kan det så klart också bli svalt.![]()
Javisst är vi i Schindlerkar!Eller kanske Schindlerkar?
Kul att se att även du letat dig utanför pisterna också!Javisst är vi i Schindlerkar!
Efter ett färskt nytt snötäcke under natten i St Anton, står skibumsen alltid och stångas när liften upp mot Galzig och Valluga öppnar på morgonen.
Mattunjoch (som du också nämnde) är ju tillsammans med Schindlerkar de områden som offpiståkarna dras till. Det dröjer inte många timmar förrän nerfarterna har förvandlats till puckelpister i branterna.
Dessa områden är ju också tämligen lavinfarliga som den mesta terrängen runt St Anton, ska man kanske komma ihåg...
Snabbt jobbat (hade blivit förvånad om du inte tagit den)!
Over to you @STORPOTATEN !
Nästa gång det blir min tur igen ska jag bjuda på en bild av egentillverkade puder-S (tillverkade av mina 2m Bilzzard's).Kul att se att även du letat dig utanför pisterna också!![]()
Nope.Valluga?
Snabbt svar utan att backchecka.
Jajamen, inga problem med det! Kör på bara @dannedieharderPunta Indren?
Haha, tog faktiskt bara en chansning.... har inte tid just nuBandbredden i hela Skåne gick just ner, nog PC som sökte intensivt parallellt...
Jag är bara avundsjuk. Och lycklig. Vem hade trott, en tråd som kombinerar möjlighet att äntligen visa upp foton som familjen tröttnat på för länge sedan, allmän skidåkningsmani och kartnörderi?! Nirvana.
Armarna går ner mellan benen, där åkaren antagligen håller i stjärtlappen som syns fladdra under röven. Har dock ingen förklaring på vingarna...Får inte ordning på anatomin på skidåkaren. Åker han sittande på en gastub? Med bumerangliknande vingar på huvudet?
Eller är det en snowboard?Får inte ordning på anatomin på skidåkaren. Åker han sittande på en gastub? Med bumerangliknande vingar på huvudet?
@Pillard har rätt, det är en snowboard. Bumerangen är en sten tror jag.Får inte ordning på anatomin på skidåkaren. Åker han sittande på en gastub? Med bumerangliknande vingar på huvudet?