Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Radar2.gif
Jag kan se att det fortfarande finns spår efter pistmaskinen, så bilden är tagen på förmiddagen.
Riktningen på skuggorna med hänsyn till tiden på dagen approximerar då att riktningen är mot norr.
I övrigt har jag ingen j-vla aning!
🤓🤓🤓

Helt riktigt! En svinkall 18:de januari 2018. Nästan inget folk i anläggningen...
Härliga carvingbackar ner där från 3303 till Surlej 1870.

Över till PisteCarver!
Varit på Corvatsch, visserligen bara på sommaren, och fick inte ihop det med hur jag inbillar mig att pisten går ner där. Men bilden kanske är tagen lite längre ner? Drog till med Piz Nair för jag tyckte definitivt att det såg ut som Oberengadin. Ökänt köldhål, hade runt nollan en morgon när jag var där i augusti! Och på 3300 meter på Corvatsch kan det så klart också bli svalt. :LOL:

Varit på Corvatsch, visserligen bara på sommaren, och fick inte ihop det med hur jag inbillar mig att pisten går ner där. Men bilden kanske är tagen lite längre ner? Drog till med Piz Nair för jag tyckte definitivt att det såg ut som Oberengadin. Ökänt köldhål, hade runt nollan en morgon när jag var där i augusti! Och på 3300 meter på Corvatsch kan det så klart också bli svalt. :LOL:

Bilden är från ungefär mitten av sträckan ner till mellanstationen. Pisten går i en sväng runt toppen så det blir lite olika vinklar. Vrider man huvudet lite åt höger ser man Piz Bernina. Det var minus 18 celsius så fartvinden kylde ner rätt bra....

På särskild begäran av @Corin har jag letat djupt i de gamla arkiven! 🤣🤣🤣
Om han inte känner igen den här skidorten, så är det dags att börja utforska det mycket trevliga landet Österrike. ;)

Bilder från en resa man fortfarande minns och där vi också träffade nya vänner som vi har hållit kontakten med.
Det var dimma och snöfall vid ankomst på eftermiddagen. Nästa morgon och hela veckan som på bilderna!
Mätstickan visar 2,70 m snödjup på 1800 möh. (y)
Men frågan gäller:
Vad heter nerfarten (som inte är en pist utan en Skiroute) i sista bilden?

Clip230_.JPG
Clip231_.JPG

Clip232_.JPG

Eller kanske Schindlerkar?
Javisst är vi i Schindlerkar! (y)
Efter ett färskt nytt snötäcke under natten i St Anton, står skibumsen alltid och stångas när liften upp mot Galzig och Valluga öppnar på morgonen.
Mattunjoch (som du också nämnde) är ju tillsammans med Schindlerkar de områden som offpiståkarna dras till. Det dröjer inte många timmar förrän nerfarterna har förvandlats till puckelpister i branterna.
Dessa områden är ju också tämligen lavinfarliga som den mesta terrängen runt St Anton, ska man kanske komma ihåg...

Snabbt jobbat (hade blivit förvånad om du inte tagit den ;))!
Over to you @STORPOTATEN !

Javisst är vi i Schindlerkar! (y)
Efter ett färskt nytt snötäcke under natten i St Anton, står skibumsen alltid och stångas när liften upp mot Galzig och Valluga öppnar på morgonen.
Mattunjoch (som du också nämnde) är ju tillsammans med Schindlerkar de områden som offpiståkarna dras till. Det dröjer inte många timmar förrän nerfarterna har förvandlats till puckelpister i branterna.
Dessa områden är ju också tämligen lavinfarliga som den mesta terrängen runt St Anton, ska man kanske komma ihåg...

Snabbt jobbat (hade blivit förvånad om du inte tagit den ;))!
Over to you @STORPOTATEN !
Kul att se att även du letat dig utanför pisterna också! ;)

Lite ont med tid här, slänger in en bild som borde vara ganska enkel att klura ut.
Var sitter familjen någonstans?

1612269328902.png

Bandbredden i hela Skåne gick just ner, nog PC som sökte intensivt parallellt... 😄👍🏻

Jag är bara avundsjuk. Och lycklig. Vem hade trott, en tråd som kombinerar möjlighet att äntligen visa upp foton som familjen tröttnat på för länge sedan, allmän skidåkningsmani och kartnörderi?! Nirvana.

Bandbredden i hela Skåne gick just ner, nog PC som sökte intensivt parallellt... 😄👍🏻

Jag är bara avundsjuk. Och lycklig. Vem hade trott, en tråd som kombinerar möjlighet att äntligen visa upp foton som familjen tröttnat på för länge sedan, allmän skidåkningsmani och kartnörderi?! Nirvana.
Haha, tog faktiskt bara en chansning.... har inte tid just nu 😢

Ok detta borde kunna lösas rätt snabbt. Vad heter åket vi befinner oss i? Behöver inte vara just denna variation utan generellt svar räcker.
35454044-7D37-4A35-96F1-5F609CB98272.png

Men visst är Steinberg svaret jag sökte. Tänkte att det skulle vara lätt för den ( och det är ju rätt många) som varit på plats.

Bilden är från en sällsynt vältajmad fyradagarsvistelse ifjol innan allt stängde. Började med en soldag som uppvärmning sedan kräksnöade det i två dagar innan det sprack upp och var sol fjärde dagen (vaskade tågbiljetten hem och tog taxi till flyget för att få in några timmars extra åkning).

Din tur @johngustafsson

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp