Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Har lagt upp en bild till som är tagen från toppen av skidområdet.
Men frågan är alltså:
Vad heter sluttningen/platsen där vi åker?

Den sista bilden antar jag är tagen vid ett senare tillfälle? Tvåstol till toppen annars känns ju väldigt Serre Chevalier

Den sista bilden antar jag är tagen vid ett senare tillfälle? Tvåstol till toppen annars känns ju väldigt Serre Chevalier
Ja, det är ca 20 år mellan de två första bilderna och den sista bilden.
Man skulle känna igen sig idag också där de två första bilderna är tagna.
Ingen har hittat rätt skidort ännu, om det behövs lägger jag upp en bild till kl. 10.

Tror också på hinter Rendl. Min fru fick svindel i pisten tillbaka till systemet. Ostrategiskt av mig.
Edit , tydligen inte...

Två nya bilder upplagda.
Den ena är en utsiktsbild från en annan punkt i skidområdet.
Den andra är från samma ställe som bild 3 men en annan vy. Den markerade bergstoppen är den högsta i området.

Flera är nära, skidområdet Stubaier Gletscher består egentligen av fem små glaciärer, vi åker på en av dem.
Här kommer en ny bild:
Vi har skråat ut till höger under den markerade toppen i bakgrunden.
Clip247_.JPG

Oj oj nu känns det som att vi kan vara lite vart som helst men drar igång gissningsleken. Jag tror att ni är i Tignes och åker i Lognanområdet, så då blir väl berget Augille du Chardonnet.

edit: Man måste ju älska glädjen i bilden, skidvarianten av partywave. Och en par underbara med/mot-vridningar:)

Senast ändrad:
Oj oj nu känns det som att vi kan vara lite vart som helst men drar igång gissningsleken. Jag tro att ni är i Tignes och åker i Lognanområdet, så då blir väl berget Augille du Chardonnet.
Tyvärr inte rätt land. Tänkte att det nog kan bli svårt men det är varken en särskilt ovanlig ort eller åk så jag återkommer med en ny bild om en timme om ingen tar det.

Oj oj nu känns det som att vi kan vara lite vart som helst men drar igång gissningsleken. Jag tro att ni är i Tignes och åker i Lognanområdet, så då blir väl berget Augille du Chardonnet.

edit: Man måste ju älska glädjen i bilden, skidvarianten av partywave. Och en par underbara medvridningar:)
Ja det var ren glädje! Turisterna var borta så det var första gången man fick chans att vara ensam där. På den tiden får man väl säga att det åktes hellre än bra!

Ok - här har vi ett gäng gubbtjyvar, men de är ganska ointressanta.
Det som är intressant i bilden är den mycket sexiga pyramiden till höger. Vad heter den?

1612346930661.png

Tillbaka
Topp