Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ni är i Schladming? Så på andra sidan är Dachstein?
Helt rätt @KaitsuH, din tur.

Besökte Schladming/Ramsau i slutet av mars 2014 tillsammans med släkten för att fira en jubilar. Var 15 grader varmt vid ankomst men ett snöfall fixade till helt OK mysskidåkning och en del fina svängar på höjd.

Trodde @PisteCarver skulla plocka detta på rekordtid, men inte.

Helt rätt @KaitsuH, din tur.

Trodde @PisteCarver skulla plocka detta på rekordtid, men inte.
Haha, jag hade faktiskt precis kommit fram till svaret Dachstein men upptäckte att @KaitsuH var ett par minuter snabbare - Grattis! Bra plockat!
Jag såg snabbt att terrängen var "österrikisk", men började leta i fel del av landet (kring Innsbruck, Seefeld, Lehrmoos). Blev "lurad" av att skidområdet var bakom bergen. Utan molnen hade jag plockat Dachstein på fem röda.... ;)

Tackar! Schladming har långt varit ett favoritställe för Finska carving-åkare (kop kop PisteCarver) både med bräda och skidor. Mitt favoritställe där är nog Zauchensee hands down. Bilden kommer snart.

Kuva 3.2.2021 klo 17.42.jpg

Jumalauta, varför är det bara jag som åker på carvers?
Har alla ni andra också båt på sommaren så att ni har dubbel nytta av era skidor? 😁;)

Senast ändrad:
Frun står på toppstationen av skidområdet. Ni kan se där bakom henne ett mycket mycket berömdare skidområde, som är inte alls lika högt.

Där bakom frun kan ni nästan se (bara några kilometer borta) ett berömt område, våra (fra Finlands vinkel) rika grannar älskar att gå omkring där med pälsjackor och äckliga små fifi-hundar.

Nu ger jag upp - vad finns det i Italien som är så exklusivt förutom Cortina?
Och Cortina är ju inte lägre än de 3000m, så det kan det inte vara.
Vilket skidområde i Italien som ligger långt under 3000m är så exklusivt? :confused:

I så fall har vi Zugspitze i Tyskland och Garmisch (lågt) i bakgrunden - men Garmisch är väl inte exklusivt...?

Vi kanske inte är i Alperna?

This beats me! :(

Nu är vi i rätt land. Det är inte Cortina, man kan hitta bakom fruns rygg. En sak, i barer hade de aldrig tidigare mött Finska turister. I hela tre dagar såg vi bara 2 Norrmän, inga från Sverige.

Snödjup

Tillbaka
Topp