Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då kör vi på den här bilden. I vilken skidort står jag och plåtar denna vy?

1612428327410.png

En annan välbekant vy i detta område. Med många möjligheter... :)
1612433491394.png

Här kommer mer möjligheter på löpande band! Liften går upp till dryga 2700 meter, och det är inte toppliften.
1612436405777.png

1612438300204.png

Senast ändrad:
Frankrikes alper. Ser lavinkanoner (eller vad det kallas). Berg under PCs radar! Blandskog?! Hmmm.

Inte Alpe dHuez eller Tignes.
12:30 åker det upp en bild till, och då på ett stoort berg. Håll i hatten för då blir det säkerligen åka av på satelliterna. @PisteCarver (y)

Haha fick sitta och leta lifta som gick till 2700 ca. :) Såg ju förövrigt ut som ett himla trevligt stället att besöka. Kommer bild om 5 min, då blir det lite annat tema...

Lite kuriosa då.
La Plagne - alpernas mest underskattade ort? Antagligen, i alla fall i min mening, här finner du allt och oftast förbises nog området mest som en ort för familjen. Vilket det också är, men det finns otroligt mycket och stor offpist. Från Bellecote finns offpist åt i princip alla väderstreck och mest legendariskt är naturligtvis nordsidan. Denna 5 km långa kam där det går från brant till snorbrant, till alldeles för brant. Välj själv vad du vill ha.
Bellecote Face Nord:
1612439248452.png

Ok, byarna är kanske inte de roligaste, med visst undantag för Champagny/Les Coches/Montchavin. Men det är väl ändå skidåkningen som kommer främst?
Det finns en del planer på att bygga om hur liftarna dras upp till toppen, en del intressanta förslag och en del...mindre intressanta. Vi får väl se framöver hur det kommer att bli.
Men har du inte varit där än, antingen med familjen eller glada-offpist-gänget? Bad mistake. ☝

Senast ändrad:
Från vilken skidanläggning har man denna utsikten? Liten ledtråd är att åt det hållet vi åker går ingen lift.

00000PORTRAIT_00000_BURST20190411191927938.jpg

Tillbaka
Topp