Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu börjar det bli svårt att hitta bilder som inte visar för mycket men ändå tillräckligt. Provar med denna men hänger på vilka som är här och hänger.

Vilken topp bestiger vi nu?
Bild10.jpg

I bakgrunden Stortinden, Breidskarstinden och Valletinden va? Så jag tippar att ni är på Rånkeipen, eller möjligen Sipmolvarri! Men förmodligen Rånkeipen baserat på att det är en poppis tur :)

Rånkeipen är ju helt rätt och bergen i bakgrunden blir som jag tror från vänster Kugelhorn, Stortinden/Eidetind, Valletind (vita i mitten)
@Vattendroppe is up

edit:
Vid närmare eftertanke syns nog inte Kugelhorn så då blir det Stor/Eidetind, Breidskar och Valle

Senast ändrad:
Okej, jag tror jag har en rimlig gåta - jag hoppas inte det blir för knepigt. Det kommer en serie bilder, rätt tänker jag fås från något av orten vi utgick från, högsta toppen vi besökte eller åkets namn. Bonuspoäng för att plocka fler än 1!

1612794413631.png

1612794453816.png

1612794499093.png

1612794532524.png

1612794575642.png

1612794611363.png

Skidorten vi utgick från är Tsugaike Kogen i Hakuba, högst toppen vi besökte var Mt. Korenge (2766 m) och åket är Y Couloir. En rejäl tur och ett rejält åk, rännan är i runda slängar 1000 höjdmeter och sydvänd, med tanke på vars Hakuba ligger på jorden steker solen bra. Att bivacka med alpinstart blev därför vårt val. Sista bussen till Tsugaike och sista gondolen upp, sen ta den första etappen upp till "sommargondolens" topp. Start 05 på morgonen därpå, urtoppning vid 10-tiden, att åka rännan tog väl 15 minuter, men det var brutalt bra förhållanden. Här är en bild på åket, taget från Happo One:
1612807772604.png

Senast ändrad:
Japan nånstans, och med tanke på höjden på bergen är det runt Hakuba och då säger vi Cortina?

Utan att ha kollat närmare på kartan (är på gymmet) är jag ganska säker på att det här är närmste gissningen på alla kategorierna.

Kollade lite snabbt och jag hade fel. Men klar mest gillade gissningen från mitt håll ;p
Ska det tolkas som det är min tur? Skulle tippa på att mer exakt är någon av topparna på kammen mellan de två jag nämnde eller vidare till Goryu?

Ok, nu har jag rotat i gamla arkiv. Bild från 2011! Vi är tillbaka på lite högre berg till slut. :giggle: Söker skidorten.
001.JPG

Liften i bakgrunden är lik Bruyères i Les Menuires, men den är det inte för allting runtomkring ser annorlunda ut.

Kanske kan detta vara en utmaning även för en viss "berg-karto-fil" som "härjar" i den här tråden. ;)
Vad heter glaciären i bakgrunden?
InkedClip330__LI.jpg

Tillbaka
Topp