dannedieharder
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Sorry missade höjden lite 4208
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Där satt den!Grand Jorasses
Nej, det hade jag kapat bort i första bilden för att det inte skulle bli för lätt.För han sitter i möte. Men man vill ju vara med, så jag hasplar ur mig Vita berget 4807 möh.
Jaha, ska man kolla på fler bilder ? Jevvla utmaning.Nej, det hade jag kapat bort i första bilden för att det inte skulle bli för lätt.
Frågan gällde Grand Jorasses.
Utan Mont Blanc i bilden, är de två dock ganska lika från den här vinkeln.
Jag har väl några berg på lager fortfarande och @Kalle_Luzern har ju önskat Weisshorn länge nu, så vi får väl se vad som händer framöver...![]()
Där satt den!
Grand Jorasses 4208 m och ett av de franska Alpernas mest kända berg.
Det stora berget till vänster i den andra bilden är naturligtvis Mont Blanc.
Din tur!
Det gör det onekligen...snabb som en vessla.ser ut som Mont Cervin, Matterhorn.
Helt rätt och snabb som en vessla som sagt. Hoppades att det skulle bli som att gömma något i det öppna men icket. Din tur @kappakomplettser ut som Mont Cervin, Matterhorn.
Nej, den var ganska lätt (jag satt "upptagen" med min eftermiddagsespressoHelt rätt och snabb som en vessla som sagt. Hoppades att det skulle bli som att gömma något i det öppna men icket. Din tur @kappakomplett
Helt rätt och snabb som en vessla som sagt. Hoppades att det skulle bli som att gömma något i det öppna men icket. Din tur @kappakomplett
Och står det på flaggornaNej, Hochgurgl!
En fantastisk upplevelse rikare menar du väl? Och kanske mätt dessutom!För att spä på avundsjukan och upprördheten i den synnerligen tråkiga debatten i den här tråden:
…. kan vi väl skicka den här bilden av en "simpel" alpsemester-lunchrestaurang till skribenten av artikeln som startade debatten.[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Medelklassens barn åker till fjällen under sportlovsveckan, medan andra barn är hemma i ett samhälle som delvis är stängt. Sen måste alla vara hemma när skolorna panikstänger efter sportlovet. Är det solidaritet? frågar sig debattören. Läs hela artikeln...www.freeride.se
@kappakomplett den lunchen blev du minst 100 Euro "fattigare" av....![]()
Ja, där står nog "Skischule Hochgurgl" (fattas en del bokstäver...)Och står det på flaggornaMen såg jag inte snabbt nog ändå.
För att spä på avundsjukan och upprördheten i den synnerligen tråkiga debatten i den här tråden:
…. kan vi väl skicka den här bilden av en "simpel" alpsemester-lunchrestaurang till skribenten av artikeln som startade debatten.[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Medelklassens barn åker till fjällen under sportlovsveckan, medan andra barn är hemma i ett samhälle som delvis är stängt. Sen måste alla vara hemma när skolorna panikstänger efter sportlovet. Är det solidaritet? frågar sig debattören. Läs hela artikeln...www.freeride.se
@kappakomplett den lunchen blev du minst 100 Euro "fattigare" av....![]()
Absolut!En fantastisk upplevelse rikare menar du väl? Och kanske mätt dessutom!
En fantastisk upplevelse rikare menar du väl? Och kanske mätt dessutom!
Ajdå! Det var tråkigt att höra med benet.Okej, okej, det är Hochgurgl, satt där några dagar och väntade på sjuktransport för brutet ben. Du hade väl tagit det även utan flaggorna som jag såg nu...
En fråga, om man vrider lite på huvudet, är det Rotmosglaciären som syns i fjärran??
I alla fall, över till PisteCarver!
Visa bilaga 8022
Höjdordning: Weisshorn, Zinalrothorn, Obergabelhorn. Råkar vara ordningen från höger till vänster
Fick vi äntligen utrett hur det ser ut, från Zermattsidan.
YES!
Nu fick du ditt Weisshorn, Kalle!
Och resten satt ju som en smäck!
Weisshorn med sina 4505 m är även Alpernas femte högsta berg.
Din tur!
Skulle precis lägga upp ett par bilder till, inklusive ner på baksidan men slapp jag då.Du står uppe på Gemsstock?