Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

För han sitter i möte. Men man vill ju vara med, så jag hasplar ur mig Vita berget 4807 möh.
Nej, det hade jag kapat bort i första bilden för att det inte skulle bli för lätt.
Frågan gällde Grand Jorasses.
Utan Mont Blanc i bilden, är de två dock ganska lika från den här vinkeln.

Jag har väl några berg på lager fortfarande och @Kalle_Luzern har ju önskat Weisshorn länge nu, så vi får väl se vad som händer framöver...;)

Nej, det hade jag kapat bort i första bilden för att det inte skulle bli för lätt.
Frågan gällde Grand Jorasses.
Utan Mont Blanc i bilden, är de två dock ganska lika från den här vinkeln.

Jag har väl några berg på lager fortfarande och @Kalle_Luzern har ju önskat Weisshorn länge nu, så vi får väl se vad som händer framöver...;)
Jaha, ska man kolla på fler bilder ? Jevvla utmaning. 🙃

Just påväg ut genom dörren och handla, ny bildgåta kommer om ca en timme så gå och laga mat, skjutsa barn till träninge eller något.

Gick fortare än väntat. Vad heter berget i bild?
DE307F3B-42FC-4900-B0D4-7742C77C27A6.png

Helt rätt och snabb som en vessla som sagt. Hoppades att det skulle bli som att gömma något i det öppna men icket. Din tur @kappakomplett
Nej, den var ganska lätt (jag satt "upptagen" med min eftermiddagsespresso :coffee:).
Bilden är tagen från Trockener Steg - har en exakt likadan utan dimma.;)

Senast ändrad:
För att spä på avundsjukan och upprördheten i den synnerligen tråkiga debatten i den här tråden:
…. kan vi väl skicka den här bilden av en "simpel" alpsemester-lunchrestaurang till skribenten av artikeln som startade debatten.
@kappakomplett den lunchen blev du minst 100 Euro "fattigare" av.... ;)

För att spä på avundsjukan och upprördheten i den synnerligen tråkiga debatten i den här tråden:
…. kan vi väl skicka den här bilden av en "simpel" alpsemester-lunchrestaurang till skribenten av artikeln som startade debatten.
En fantastisk upplevelse rikare menar du väl? Och kanske mätt dessutom!

Okej, okej, det är Hochgurgl, satt där några dagar och väntade på sjuktransport för brutet ben. Du hade väl tagit det även utan flaggorna som jag såg nu...
En fråga, om man vrider lite på huvudet, är det Rotmosglaciären som syns i fjärran??

I alla fall, över till PisteCarver!
IMG_0461.jpeg

Okej, okej, det är Hochgurgl, satt där några dagar och väntade på sjuktransport för brutet ben. Du hade väl tagit det även utan flaggorna som jag såg nu...
En fråga, om man vrider lite på huvudet, är det Rotmosglaciären som syns i fjärran??

I alla fall, över till PisteCarver!
Visa bilaga 8022
Ajdå! Det var tråkigt att höra med benet.
Men du valde att "lida" med stil! 🍾🥂;)

Nej, det är inte Rootmosferner i din bild, den är mycket större, maffigare och närmre.
I din bild bakom liftstolpen till vänster (vid träden) går gondolen upp mot Hohe Mut, Obergurgl. Därifrån har man då en fantastisk utsikt mot Rotmosglaciären:

1614188235815.png

Tre höga berg 🏔🏔🏔 bakom vajrarna höjer sig över molnen.
Namnge och rangordna från högsta till lägsta!
Clip510_.JPG

Eftersom en del här i tråden har varit missnöjda med att det bara visas berg och skidorter, bjuder jag även på en bild (utanför tävlan) av Fontana di Trevi. ;)
img_6102 - kopia.jpg

Så svårt kan det ju inte vara, eller? Är det något mello-program folk sitter klistrade vid? :unsure: Säker på att flera regulars i tråden åkt upp hit, men kan förstå om inte så många gått upp på taket för det känns inte direkt inbjudande. Kommer det inga gissningar lägger jag till en bild på utsikten vid repen om 10 min eller så.

Den här lär ju ryka snabbt, men jag slänger upp den för att få upp tempot i tråden och för att det är ett jevvla sexigt berg! Namn och höjd tack.

1614198192223.png

Snödjup

Tillbaka
Topp