Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nein.St Gallenkirch i Montafon?
Där satt den! Det är den vackra pist nr 80 i dalen ner från Palinkopf i Ischgl, över gränsen till ostarnas land, och här når vi alltså Samnaun som ses på bilden. Fler än jag som har åkt den väl?!Samnaun?
Där satt den! Det är den vackra pist nr 80 i dalen ner från Palinkopf i Ischgl, över gränsen till ostarnas land, och här når vi alltså Samnaun som ses på bilden. Fler än jag som har åkt den väl?!
Din tur, wertigo!
PS Samnaun just nu...:
Jerryn ser ut som STORPOTATEN tycker jag....Och namnet på Jerry'n?![]()
snabb titt på webcameran visar att det inte stämmertete de balme, Le Tour
snabb titt på webcameran visar att det inte stämmer![]()
Jerryn ser ut som STORPOTATEN tycker jag....![]()
Snyggt! Besökt orten?Montgenevre, Chalvet
Japp! 3 dagsbesök med UCPAs Grand Traces grupp från Serre och en familjevecka för två år sen. Snabblunch är en dum idé i just Montgenevre. Det ska tas en långlunch med tillhörande rödpang på Chalet Monsoleil efter att ha åkt vad guiden sist benämnde "hidden forest", slänten mellan Cime Saurel och Rocher d'Aigle.Snyggt! Besökt orten?
Fun fact, Montgenevre ligger på den franska sidan i skidsystemet Via Lattea (Vintergatan). Fullt möjligt att skida hit från Sauze d' Oulx ("Sauze ovanför Oulx", det finns ett Oulx nere i dalen med), man passerar en del äldre liftar (någon tidigare lift där stolparna är av trä, lärk kanske man kan anta..). Just delen kring Claviere tycker jag personligen är vacker, men föredrar skidåkningen i San Sicario.
Word of advice dock; det är rätt långt att ta sig hela sträckan Sauze d' Oulx -> Montgenevre -> Sauze d' Oulx, på skidor. Så om man funderar i den banorna, så bör man stå i liften när denöppnar och köra snabblunch i Montgenevre (I did not, blev taxi sista biten).
Ursäkta uppsatsen ovan! @Pillard take it away!
Det är märkligt likt mig faktiskt....
Det tätnar, jag har luskat ut vem @PisteCarver :s kontakt är på NASA, så myglade till mig en körning med deras "enhance"-function och då dök det här upp:
Glacier des BossonsDet här kan vara lite för enkelt men vad heter glaciären man ser närmast? Visa bilaga 8056
Haha! Nätverksdisken bråkar här så jag kunde inte komma åt mina foton. Den där var visst lite väl enkel... Varsågod @PisteCarverGlacier des Bossons
Klassisk lössnöhåla det där - El Balcon på Mirador El Paso del Marinero ?