Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hade en bild redo men med @Skantz aktiv i tråden skulle det bli alltför lätt så provar med denna istället.

Vad heter dalgången som gömmer sig i dimman/molnet?

Bild80.jpg

Ny ledtråd, så här är utsikten nedifrån dalen (eller iaf längre ner på sluttningen) i riktning mot där vi är på den övre bilden (tagen en ljusare dag)
bild90.jpg

Nästa bild (lånad av en kompis), denna från en av två toppar som besöktes dagen som den första bilden togs.
bild95.jpg

Löser ni inte denna kommer det en rejält avslöjande bild vid 15 tiden.

Senast ändrad:
Nope inte Rapadalen. Lägger strax upp en ny bild, då från toppen (eller snarare en av topparna) vi besökte den "mörka" dagen. Det är många i forumet som rört sig i det här området.

Visst är det Gearggevaggi och vi är på väg upp på Vassi en decemberdag 2020. Fjället bjöd på fin åkning tidigt på säsongen och vi plockade av både nord och mellantoppen denna dag (pannlampsåkning ner från mellan).

Vårbilden är från maj 2020 under en helg där vi ena dagen gjorde Vassi-technical+Vuoitastriangeln. Dagen efter tog vi Forskaren ner från Vassi-mellan för att sedan knata upp och åka en variant på Vassi framsida från nordtoppen.

Take it away @dr_cosmo

Jaha, då ska vi se!
Vilket berg står jag på och vilken topp i nedre högra hörnet är det som sticker upp?
61473FA0-99E4-4C22-ACF5-D79022F7C82B.jpeg

Du står på Ryfjället, och svårt att veta vilken topp du menar. Men Jokksgaise närmast, sen Gäutafjället, Laxfjället, sen Norra Storfjället med Gurkfjället, Vallentjåkke, Murtsertoppen, Södra Sytertoppen. Norra är nog bakom molnen.

Du står på Ryfjället, och svårt att veta vilken topp du menar. Men Jokksgaise närmast, sen Gäutafjället, Laxfjället, sen Norra Storfjället med Gurkfjället, Vallentjåkke, Murtsertoppen, Södra Sytertoppen. Norra är nog bakom molnen.
Alldeles för lätt inser jag :LOL:

Visst står jag på Ryfjället och det är Jokksgaise som sticker upp!
Bra jobbat och din tur @Corin

Sorry för långsam bild. Få bilder kvar, lite tid, mycket annat. Bra skiddag idag bland annat!

Söker toppen/fjället bilden är tagen från

18E892C1-B95C-4784-B351-A8042074A1A0.jpeg

ja det där berget, den speciella bergarten peridotit va? är ju sjukt speciell och fin atoklimpen. och så vägen mot norge och dendär sjön som jag inte minns va den heter.

Hydrologen efterlystes, så dannedieharder har rätt!
skantz har helt rätt på berg och område men missade just åkets namn.
Så ny bild dannedieharder, hoppas på nått norr om umeälv så jag har nån chans.
IMG_7328.JPG

Bilagor

• IMG_7353.JPG
    IMG_7353.JPG
    569.8 KB · Besök: 107
Men lika stora laviner har gått i både kittelbäcken och personalbacken nyligen, tältplatserna brevid fjällstationen just ovan sommarstigen är täckta av knäckta fjällbjörkar.

Stämmer bra det @STORPOTATEN . Brukar besöka mitt gamla hemmaberg kring jultid varje år, förvånande ofta är det bra åkning om man inte är rädd för lite stenkänning, ibland riktigt bra (framförallt i skogen nedanför Dassrännan)

Efter dagar i backen med dottern brukar oftast bli någon lugn tur i mörkret på skalssidan eller upp mot Vargen.

Stämmer bra det @STORPOTATEN . Brukar besöka mitt gamla hemmaberg kring jultid varje år, förvånande ofta är det bra åkning om man inte är rädd för lite stenkänning, ibland riktigt bra (framförallt i skogen nedanför Dassrännan)

Efter dagar i backen med dottern brukar oftast bli någon lugn tur i mörkret på skalssidan eller upp mot Vargen.
Gott. Efter en tids röjande i Skanderna tror jag det är dags åter rikta blickarna söderut.
Vad heter denna skidort? Obs, lånad bild då jag var utan kamera och vädret var ändå "helvitt" när vi var här.

1615983993059.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp