Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

aha bra ni säger hur det går till,&jag ska googla&utbilda mig om alperna.
en lång dag på hudar norrut om rullevaare&halspasset,&yes fjällräddarjohn.
ett mer känt topptursfjäll synns i bakgrunden.kan lägga upp en till bild senare.

nu ligger en till bild uppe, på en av de två tvillingtopparna som jag söker.
en till ledtråd är att det är sovende dronningens syskonfjäll. och att det ligger inom leavas samebys gränser.

Jes höktopparna!
Din tur PisteCarver, nu blir det väl alperna igen så då är jag ute. aldrig åkt skidor söder om sveg, men lär mig gärna.

Bilagor

• IMG_6522.JPG
    IMG_6522.JPG
    351.1 KB · Besök: 100
Jes höktopparna!
Din tur PisteCarver, nu blir det väl alperna igen så då är jag ute. aldrig åkt skidor söder om sveg, men lär mig gärna.
Tack för det.
Bergen i norra Sverige är betydligt lättare att identifiera än de södra fjällen. Har mer distinkta kammar och klippformationer. Påminner ibland om vissa delar av Alperna, förutom att det inte finns någon granskog som klättrar uppför sluttningarna förstås.

Då är det dags för nästa bildgåta, och det blir från de gamla arkiven före min tideräkning, när fru PC var på skidresa med tjejkompisarna och partykvällarna var viktigare än skidåkningen.😄
Vilken skidort?
Clip900__.JPG

aha bra ni säger hur det går till,&jag ska googla&utbilda mig om alperna.
en lång dag på hudar norrut om rullevaare&halspasset,&yes fjällräddarjohn.
ett mer känt topptursfjäll synns i bakgrunden.kan lägga upp en till bild senare.
Kul! Kände igen skidorna i samband med namnet. Hoppas han fått tag i sin gruyere ;) (vi åkte ihop några dagar i Nallo 2019)

Saalbach har vi haft för någon vecka sedan och det är det inte.
Den kallade jag för en "suckers' ski resort" (förlåt alla Saalbach fans), och jag skulle väl även kalla det här för en "suckers' ski resort".😝
Skäms för att erkänna det, men några år efter att jag och fru PC hittade varandra, så åkte vi till den här skidorten igen (har inga bilder från den egna resan dit dock).
Orten i sig är dock mycket trevlig!😀 (bara inte skidområdet...)

Tillbaka
Topp