Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

En påsk för några år sedan och på grym tur med damerna på bilden. Väl nere i dalen kurrade det ordentligt i kistan och vädret lockade till kall öl i solen. Restaurangen hade dock stängt när vi kom dit, men han öppnade och sade att han snor ihop något snabbt. Det snabba bidde en smärre brakfest.
Vad heter restaurangen med den fantastiska servicen?

1617271696574.png

Ok ok....om inte det lokalt bakade brödet eller den fint styckade grisen ger er någon ledtråd så är berget rakt fram ett väldigt känt skidberg.

försökte göra en @STORPOTATEN och glo på din Facebook..
hittade: "@Champagny-en-Vanoise"
men hittar dessvärre inte restaurangen i fråga.. och jag har ju aldrig skidat i La Plagne området

försökte göra en @STORPOTATEN och glo på din Facebook..
hittade: "@Champagny-en-Vanoise"
men hittar dessvärre inte restaurangen i fråga.. och jag har ju aldrig skidat i La Plagne området
Då har du ju hittat området vilket oftast är det kluriga. Nu är det bara att jämföra dalar, berg, vinklar och sånt. Vips har du byn och resten är ju ren formalia. (y)

Snålskjutsgissning

Restaurant du Refuge-Porte du Bois​

Huggormarna högg direkt, och detta var helt korrekt.
I byn Champagny-Le-Haut får man inte bara glassigt väder, god mat och utmärkt service, man bjuds även på vyn över Tignes sockertopp Grand Motte rakt fram, och till höger ser man giganten Grand Caisse 3855 titta fram.

Din bild @kappakomplett

Såg ju att det var Frankrike direkt på brödet och ölflaskan, och kunde ju gissa generella riktningen på dalen. Känner inte igen så många toppar där dessvärre så svårt att veta var man ska starta. :oops:

Huggormarna högg direkt, och detta var helt korrekt.
I byn Champagny-Le-Haut får man inte bara glassigt väder, god mat och utmärkt service, man bjuds även på vyn över Tignes sockertopp Grand Motte rakt fram, och till höger ser man giganten Grand Caisse 3855 titta fram.

Din bild @kappakomplett
Härligt, det är min enda chans, gissa rätt, känner inte igen ens där jag varit. All credit till Ivo. Nu får jag prångla ut en semesterbild till! Var, vilken "topp", står jag på här.

Bilagor

• IMG_1138.jpeg
    IMG_1138.jpeg
    568.7 KB · Besök: 99
Såg ju att det var Frankrike direkt på brödet och ölflaskan, och kunde ju gissa generella riktningen på dalen. Känner inte igen så många toppar där dessvärre så svårt att veta var man ska starta. :oops:
Vad är det som är speciellt med ölflaskan som man kan associera med Frankrike? Jag var bergsäker på att det var någonstans i Norge.

Är jag på fel sida med

Restaurant Ritz Gerschnialp?​

Har aldrig haft tillfälle att åka till Engelberg...
Ja, du var på fel sida. Ritz är ett bra ställe att ta en fika eller lunch när man rasat ner för Laub (eller åker i nybörjarliftarna på Gerschnialp antar jag). Här Laub från samma terass vid samma tillfälle. Påsk 2015 tror jag, 3 april iaf.
005.JPG

På första bilden ser man Trübsee mellanstation i vänstra hörnet, taget innan den nya äggliften var på plats. Bitzistock 1895m ser ganska högt ut nere från 1256m när man sitter så nära.
@kappakomplett igen då!

Senast ändrad:
Ja, du var på fel sida. Ritz är ett bra ställe att ta en fika eller lunch när man rasat ner för Laub (eller åker i nybörjarliftarna på Gerschnialp antar jag). Här Laub från samma terass vid samma tillfälle. Påsk 2015 tror jag, 3 april iaf.
Visa bilaga 9150
På första bilden ser man Trübsee mellanstation i vänstra hörnet, taget innan den nya äggliften var på plats. Bitzistock 1895m ser ganska högt ut nere från 1256m när man sitter så nära.
@kappakomplett igen då!

Va, är det sant? Hoppades på Schweiz och blev inte besviken!

(Måste åka bort någon timme men kollar lite i mobilen av och till...)

Var är det här taget, nere på "platten" nere efter känt off-pist åk, eller "områdets" namn räcker.

Bild 2 vid starten.

Bild 3 mitt på åket.

Bilagor

• IMG_0991.jpeg
    IMG_0991.jpeg
    960.1 KB · Besök: 105
  • IMG_0987.jpeg
    IMG_0987.jpeg
    667.4 KB · Besök: 89
  • IMG_0984.jpeg
    IMG_0984.jpeg
    917.5 KB · Besök: 75