Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Borde öppnat med vyn mot Langwies/Arosa, Weissflue är väl lite för uppenbar... Vandrade upp till passet någar gånger i somras, härifrån kan man gå upp på Gross Schiahorn som skymtar till höger, till Weisflue/joch eller vidare till mellanstationen Höhenweg tex.
Snabbt jobbat @STORPOTATEN (y)
Ser finfint ut, måste dra mig till alperna även på sommaren. Det var alldeles för länge sedan nu!

Nu provar vi denna - var står jag när jag tar nedan bild?

1617645415506.png

Senast ändrad:
Jag tolkar tystnaden som att det var klurigt..
Då kör vi några ledtrådar då.
1. Det är söder om Sveg!
2. Vi befinner oss i Schweiz.

L'Arpette?
Med de fula husen i förgrunden var jag övertygad om att det var i Frankrike, men fransktalande delen av Schweiz är väl nära nog... ;)

Imponerad! Stämmer så klart. Varit uppe två gånger, start i Oberrickenback och avslutar med kabin ner från Niederrickenback. Blir totalt drygt 1500 höjdmeter uppför och knappt 1500 nedför.
Asch då, det blir så mkt lättare när det finns en liten sjö med på bilden. :)
Att hälsa på Kurt i Haldigrat när Nordstau ligger på står för övrigt på min todo.!

I brist på annat slänger jag in denna - var heter toppen rakt framför oss?
Har för övrigt för mig att ett åk i nån av rännorna var med i en gammal Pelican- eller Free Radicalsrulle....

1617652685151.png

Googlar ni, sover ni eller har ni bara gett upp? :)
Återigen söder om Sveg, men vi har lämnat Schweiz för Frankrike....

Dags för en videogåta igen.
Ni får ursäkta att det rycker lite i kameran emellanåt, det var ett morgonåk och underlaget bestod av knallhård frusen "manchester".
Angående en hetsig diskussion i en annan aktuell tråd här på forumet, kan jag meddela att vi innan åket noga kollade så att inga skid-turare var på väg i pisten och hudade uppåt i motsatt riktning.:LOL:;)

Frågor:
1. Vad heter nerfarten?
2. Hur många fhm är den på?
3. Vad heter låten?
4. Var och i vilket sammanhang brukar den spelas? (ledtråd: det är inte på franska nationaldagen...)
<iframe width="1280" height="720" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Tillbaka
Topp