Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Trodde det skulle bli fasligt lätt när jag sa att det var Blackcomb Peak, och direkt lookers right om Lakeside Bowl!

42CFA48F-DB92-4FDD-9CA9-4B83E3E6A461.jpeg

Senast ändrad:
Trodde det skulle bli fasligt lätt när jag sa att det var Blackcomb Peak, och direkt lookers right om Lakeside Bowl!
Om man hade haft den där kartan ja! ;) Tror nästa blir lättare faktiskt.
Blev lite inspirerad av @PerK och hans bilder från tåg/stationer. Den här bilden är tagen från tåget, vad heter närmsta större station (dvs inte bara lokaltåg som stannar)? Vad heter berget?
1618068806103.png

Hahah då gav jag för mycket info!!
Lägger man upp nåt så svårt får man ju räkna med att det behövs lite ledtrådar om det inte råkar titta in någon som varit på precis samma ställe... Jag skulle kunna lägga upp delar av åk/rännor med namn som knappt går att hitta på google också, men vad är charmen? :unsure:
DOA verkar ju iaf vara vedertaget namn och säkert en handfull här på FR som åkt tom.

Lägger man upp nåt så svårt får man ju räkna med att det behövs lite ledtrådar om det inte råkar titta in någon som varit på precis samma ställe... Jag skulle kunna lägga upp delar av åk/rännor med namn som knappt går att hitta på google också, men vad är charmen? :unsure:
DOA verkar ju iaf vara vedertaget namn och säkert en handfull här på FR som åkt tom.
Ja så är det ju!
Men som du säger så måste det ju finnas en rejäl drös här som har åkt DOA, eller iaf säsongat och vet att åket finns!
Min avsikt var absolut inte att lägga in en helt okänd ränna! Den syns från stora delar av liftsystemet!
De som varit i Whistler kanske inte letar sig hit idag bara :)

Hohe Munde är väl berget, får återkomma om järnvägsstationen- Innsbruck kanske
Antar att bara lokaltåg stannar i Telfs-Pfaffenhofen

Senast ändrad:
Ser inte Saaben ut att vara lite för ny för att vara från 80-talet?
Ser lite för rund ut... eller kanske en Saab 900 sent 80-tal?

Vad hade resan för ändamål? Sommarskidåkning?
Ser dock ut som gräset är lite för bränt, och därmed senare under sommaren och ingen skidåkning.

Vad hade resan för ändamål? Sommarskidåkning?
Ser dock ut som gräset är lite för bränt, och därmed senare under sommaren och ingen skidåkning.
Ingen skidåkning på denna resa, och planen var inte att tälta. Det var kallt kan jag säga... då resmålet var betydligt varmare. Fanns en anledning till att vi åkte förbi detta stället men inte skidåkning som sagt

Klurigt! Jag drar till med något bara...
På väg ner till medelhavet stannar ni till i Salzburg för att kika på Örnnästet? 😂

Vi är c:a 1800 m.ö.h och på väg hem från medelhavet. Bland annat besökt Nice och Monaco

Tillbaka
Topp