STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Bra gissning, den där Tanga-flygplatsen var rejält lik!!Tanga airport
Tanga
Tanzania
1 rätt har du dock prickat in, och det är landet.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra gissning, den där Tanga-flygplatsen var rejält lik!!Tanga airport
Tanga
Tanzania
Vilken skidort/skidorter blir det då (så att man redan nu kan plugga in alla bergstoppar därAbsolut, siktar på nu till helgen. Om @Ivo kan leverera förstås...
Och första alpresan för nästa vinter är bokad och klar Den andra ligger för beslutsfattande...typ.![]()
De kör tydligen aprilöppet i Frankrike nu så....Vilken skidort/skidorter blir det då (så att man redan nu kan plugga in alla bergstoppar där)?
Rejält lik. Mwanza airport?Bra gissning, den där Tanga-flygplatsen var rejält lik!!
1 rätt har du dock prickat in, och det är landet.![]()
Som också är rejält lik....de verkar bygga flygplatserna i Tanzania efter nån mall... Vad klurigt det blev.Rejält lik. Mwanza airport?
Nix.Kilimanjaro International, Arusha/Moshi, Tanzania
Ya man! Och det är typ den enda hålan på hela ön. Sedan är mest husen utspridda lite här och där.Mafia Airport! Kilidoni verkar någon håla heta där...
Intressant namn på ön och därmed flygplatsen...Ya man! Och det är typ den enda hålan på hela ön. Sedan är mest husen utspridda lite här och där.
Mafia Island, som jag hade med i en tidigare gåta, handlar om Lazy days och vattenaktiviteter, och då är det världsklass. Vill man shoppa eller äta gott på restaurang åker man någon annanstans.
Bilden är din @Kalle_Luzern
Inte Asien alltså....
Stora förstoringsglaset åkte fram:
Vilket skriftspråk år då detta?
Visa bilaga 9408
Wallander, var är du när man behöver dig?
Ja, påminner lite om den kanske ja. Men det är inte den.Ser ut som den trånga pisten från glaciären ner mot Zermatt?
(Och i så fall nära Matterhorn!)
Inte Engelberg den här gången!Är det Engelberg Laubersgrat liften där framme/uppe i bakgrunden i bilden?
Edit: Dvs. Titlisområdet.
Skidområdet ser ”tufft” ut..... säkert inte Saalbach!Inte Engelberg den här gången!![]()
Det har du rätt i, här kommer man betydligt högre upp med liftarna.Skidområdet ser ”tufft” ut..... säkert inte Saalbach!
Skoter, sol och Helags kommer levereras!Absolut, siktar på nu till helgen. Om @Ivo kan leverera förstås...
Och första alpresan för nästa vinter är bokad och klar Den andra ligger för beslutsfattande...typ.![]()
Närmast hittills!Les Diablerets?
Nu börjar det bli varmt.Grindelwald?
Där satt den. Det är nedfarten från Schilthorn-delen ner till Mürren och liftarna där nere. Lite slamkrypare kanske, för ingen dalnedfart i vanlig bemärkelse.Mürren?
Lunndörrsfjällen och Storsjön, den utan odjur, är rätt. Dåligt fiske tyvärr, jag var där för tidigt på säsongen och fick bara gädda. Utsikten var skaplig tycker jag. Här ser man solen försvinna ner i Storådörren.Är det kanske Lunndörren vid Storsjö? ( den "lilla" Storsjön då förstås).
Det var som tusan, jag klippte en fjällgåta igen!Lunndörrsfjällen och Storsjön, den utan odjur, är rätt. Dåligt fiske tyvärr, jag var där för tidigt på säsongen och fick bara gädda. Utsikten var skaplig tycker jag. Här ser man solen försvinna ner i Storådörren.
Visa bilaga 9417
Om du öppnar dörren till fiskebilder har jag tusentals i bakfickan.....bara så du vet ;-)Lunndörrsfjällen och Storsjön, den utan odjur, är rätt. Dåligt fiske tyvärr, jag var där för tidigt på säsongen och fick bara gädda. Utsikten var skaplig tycker jag. Här ser man solen försvinna ner i Storådörren.
Fiskar, björnar, murmeldjur whatever... bara det är berg i bakgrunden!Om du öppnar dörren till fiskebilder har jag tusentals i bakfickan.....bara så du vet ;-)
//R