STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Den heter Doppelmayr - det står på den! 

Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det gör den ju.....Den heter Doppelmayr - det står på den!![]()
När jag var något yngre (och sittliftarna oftare något enklare) trodde jag att doppelmayr var tyska för tvåstols sittlift...Den heter Doppelmayr - det står på den!![]()
Vi kanske kan komma överens om att den heter Doppelmayr i förnamn och Sesselbahn Fernau i efternamn?Ja, det gör den ju.....
Ska jag ge rätt för det...?
Hmm... den har ett "individuellt" namn också.... övriga får en timme på sig, sen får du rätt för "Doppelmayr".![]()
Det kan vi göra!Vi kanske kan komma överens om att den heter Doppelmayr i förnamn och Sesselbahn Fernau i efternamn?
Nu tycker jag du är orättvis, jag gissar väl jätteofta fel!?Det är inte ofta @Kalle_Luzern gissar fel, men nu hände det.![]()
Två skiddagar bidde det, får se om vi åker tillbaks. Kanske på en liten glaciärweekend i början på maj nån gång.Det kan vi göra!
Du har tidigare berättat att du bara har åkt på Stubaier Gletscher en weekend.
Du måste ha varit flitig där eftersom du verkar ha memorerat varenda vrå av det skidområdet under de få dagarna!
Jag berättar gärna också att bilden med de underbara förhållandena är tagen i oktober förra året.
Just efter att jag tagit bilden köpte vi två "Schokolade mit Rum" i Bödelehütte som ligger alldeles till vänster om liften, och slog oss ner i ett par vilstolar i eftermiddagssolen.
Då får du gräva bland dina bilder igen!
Nej.Nu tycker jag du är orättvis, jag gissar väl jätteofta fel!?![]()
Jajamen, precis den är det.Det finns många "piggar" där... Aiguille du Plan?
Huga! Jag ska ju ner till gymmet...Jajamen, precis den är det.
Och åket nerför den hängande glaciären är i alla fall inte jag så avundsjuk på...
Tillbaks till @PisteCarver
Nej.Kleiner Kaserer, 3093m?
Uppdaterade ovan... Gissade ju fel igen.Vi saknar fortfarande höjden.
Först till kvarn....
Slarv, 3263Vi saknar fortfarande höjden.
Först till kvarn....
Ibland ska man ha tur också, att någon fumlar med att ange höjden tex.Huii... det handlade nog om sekunder där.
@Kalle_Luzern strax före.
Toppen verkar ha krympt 5 meter, men ni var ju båda överens om det, så då säger vi det.
Kleiner Kaserer 3093 m är den topp som syns strax till höger om mig.
Bilden är tagen den 27 juni för några år sedan.
Över till @Kalle_Luzern !
Inget av passen är Susten, och söker ju som sagt namnet på dalen!sustenpass?
Nu närmar det sig geografiskt, men inte rätt. Urserental är på andra sidan av ett av passen.Urserental? (Furkapass?) Fluela pass eller Albula pass är det inte.
Nej, mycket närmare Urserental.Men är det Albula tal då?
Det är Gotthardpassvägen där som går upp där framme i första bild. Urserental är övre delen av Reusstal, alltså inte heller rätt.Gotthardpass? Då, är det Reusstal? Jag har kört Albula, Fluela, Furka och Oberalp Pässe, men aldrig Gotthard.
Nu är du nära, Val Tremola kommer ner i den här huvuddalen från Gotthardpasset. Dalen jag söker får sitt namn från en ort som ligger i dalen.Omöjligt. Val Tremola?
Vi kör på det!Ticinidalen?