Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vi kanske kan komma överens om att den heter Doppelmayr i förnamn och Sesselbahn Fernau i efternamn?
Det kan vi göra!
Du har tidigare berättat att du bara har åkt på Stubaier Gletscher en weekend.
Du måste ha varit flitig där eftersom du verkar ha memorerat varenda vrå av det skidområdet under de få dagarna! ;)

Jag berättar gärna också att bilden med de underbara förhållandena är tagen i oktober förra året.
Just efter att jag tagit bilden köpte vi två "Schokolade mit Rum" i Bödelehütte som ligger alldeles till vänster om liften, och slog oss ner i ett par vilstolar i eftermiddagssolen.🍹☀️😎

Då får du gräva bland dina bilder igen!

Det kan vi göra!
Du har tidigare berättat att du bara har åkt på Stubaier Gletscher en weekend.
Du måste ha varit flitig där eftersom du verkar ha memorerat varenda vrå av det skidområdet under de få dagarna! ;)

Jag berättar gärna också att bilden med de underbara förhållandena är tagen i oktober förra året.
Just efter att jag tagit bilden köpte vi två "Schokolade mit Rum" i Bödelehütte som ligger alldeles till vänster om liften, och slog oss ner i ett par vilstolar i eftermiddagssolen.🍹☀️😎

Då får du gräva bland dina bilder igen!
Två skiddagar bidde det, får se om vi åker tillbaks. Kanske på en liten glaciärweekend i början på maj nån gång.

Vi tar välkända berg nu då. Vad heter denna toppen?
1621869209459.png

Huii... det handlade nog om sekunder där. ;)
@Kalle_Luzern strax före.
Toppen verkar ha krympt 5 meter, men ni var ju båda överens om det, så då säger vi det.
Kleiner Kaserer 3093 m är den topp som syns strax till höger om mig.

Bilden är tagen den 27 juni för några år sedan.

Över till @Kalle_Luzern !

Huii... det handlade nog om sekunder där. ;)
@Kalle_Luzern strax före.
Toppen verkar ha krympt 5 meter, men ni var ju båda överens om det, så då säger vi det.
Kleiner Kaserer 3093 m är den topp som syns strax till höger om mig.

Bilden är tagen den 27 juni för några år sedan.

Över till @Kalle_Luzern !
Ibland ska man ha tur också, att någon fumlar med att ange höjden tex. ;)

Bryter av med en höstbild, älskar när lärkträden börjar bli gyllene och luften torr och "hög". Bra fotoljus!
Vad heter dalen?
1621872478421.png

Ok, ledtråd då. Som ni nog listat ut var jag ute och åkte över pass. Här är blicken tillbaka mot passet jag kom från. Nästa passväg syns snirkla upp i första bilden.
1621877552770.png

Gotthardpass? Då, är det Reusstal? Jag har kört Albula, Fluela, Furka och Oberalp Pässe, men aldrig Gotthard.

Vi kör på det! ;) Ticino heter floden som rinner ner genom Val Bedretto, som övergår i att kallas Valle Leventina längre nedströms.
Hade precis kört över Nufenenpass, och på väg hem Gotthardpasset. Berget i andra bilden är Nufenenstock, 2865m. Så här ser det ut på kartan, bilden tagen ungefär vid den röda punkten.
1621884927254.png

Din tur @Ivo del Brallo

Jag har enbart kastat lystna blickar på området. förra året var vi på väg till Airolo blev Ilanz området istället. Verkar väldigt fint där

Tillbaka
Topp