PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Trillevallen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ni borde paddla nån gång Ilanz-Reichenau. Jätte fin klass 3 sträcka! Mycket bra forspaddling i närheten.Jag har enbart kastat lystna blickar på området. förra året var vi på väg till Airolo blev Ilanz området istället. Verkar väldigt fint där
visst är det Trillevallen (eller "Jämtlands Fernie" som @STORPOTATEN skulle säga)Trillevallen?
Min underbara airbnb värdinna jobbar som raftingguide på den sträckan på sommarn. Jag skulle bra gärna åka dit och paddla (vet dock inte om jag törs paddla fors längre...)Ni borde paddla nån gång Ilanz-Reichenau. Jätte fin klass 3 sträcka! Mycket bra forspaddling i närheten.
Jämtlands Fernie, wot? Skulle jag få välja skulle det nog bli Jämtlands Hammarbybacke!visst är det Trillevallen (eller "Jämtlands Fernie" som @STORPOTATEN skulle säga)
Snyggt Ivo!gletscherbus 2
tuxer-fernenhaus 2660
jag har ju lärt mig känna igen Hintertux genom den här tråden.Snyggt Ivo!
Du tog en bildgåta från Tyrolen.![]()
Laddar på mycket med mycket sommarskidbilder nu.
Märks kanske att jag börjar sugen på att dra ner nästa månad.
Ska nog beställa de nya skidorna i kväll!
Din tur igen @Ivo del Brallo !
Ja, det snöar varje dag i Hintertux nu och de är snart över 5 m. Fantastiska förhållanden med minusgrader dygnet runt fortfarande.jag har ju lärt mig känna igen Hintertux genom den här tråden.
lustigt att skidanläggningarna öppnar nu i alperna. man blir ju sugen på att åka dit...(men det är låååångt från jämtland)
Inte zillertal nu. Men det där området har också varit här i gissninsleken redan några gånger.Zillertal arena, vid Zell am Ziller/Rohrberg?
Just så, i Hospental är vi! Älven heter där Furkareuss.Aha, var visst osmart att läsa innan kaffet. Tolkade som att det var i Zillertal!
Ni står på bron i Hospental, med Gemsstock bakom er?
Jep, forspaddling och skidåkning är båda lika "gröna" hobbyer. På vintertiden flyger vi 2 - 3 gånger varje år till Alperna, och på sommartiden får man köra med en stor paketbil efter forsar omkring Alperna, Norge, Sverige och Finland minst 15000 kilometer, varje år.Svårt… När jag ibland ställer mig på en bro och stirrar ner i vattnet så brukar personer i vita kläder komma springande, bära mig därifrån och lägga in mig i en lång bil med vadderade väggar.
Skämt åsido, forspaddling verkar ju vara det perfekta komplementet till skidåkning.
Ser ju livsfarligt ut att försöka åka kanot genom den där stenlabyrinten!Just så, i Hospental är vi! Älven heter där Furkareuss.
Ja, precis. Nära Filisur. Landwasserviadukt helt enkelt på tyska, del av Albula-linjen till St Moritz. Viadukten känd för ena änden ansluter direkt till en tunnel, vilket ger ett riktigt wow när man åker ut på viadukten.Landwasser är floden och viadukten heter helt enkelt Landwasser-viadukten? (Fast förmodligen på någon såndär lustig swisser-dojsch)
Alltså, på själva fotbollsplanen är det ju inte så mycket att se egentligen - den är mest nere i en grop (och så luktar det ofta rejält med fisk). Men sett från ovan ser den onekligen väldigt spektakulär utAh du är nära en av världens vackraste fotbollsplaner.
Visst är det Henningsvær, kanske Norges blåsigaste samhälle!Det är så vackert att jag knappt vill svara men Henningsvaer är samhället, klättersakerna har jag ingen aning om.
Ser betydligt farligare ut än skidåkning!Klart det är Noulja med Sveriges nederbördsfattigaste plats Abisko där nedanför.
Bilden är tagen under ett event som jag och några kompisar under några år i början på seklet anordnade tillsammans med Noulja. Genom lätt tillrättaläggning av stigar fixade vi tre fina men rejält stökiga leder nedför berget.
Banrekordet som sattes i stigen nedför Pisten landade på 6:41, själv "toppade" jag nog som snabbast ut kring 6:50.
Det finns några gamla artiklar om eventen (Arctic downhill) här på Freeride.
Då kör vi en sommarbild till, vilken sjö?Klart det är Noulja med Sveriges nederbördsfattigaste plats Abisko där nedanför.
Bilden är tagen under ett event som jag och några kompisar under några år i början på seklet anordnade tillsammans med Noulja. Genom lätt tillrättaläggning av stigar fixade vi tre fina men rejält stökiga leder nedför berget.
Banrekordet som sattes i stigen nedför Pisten landade på 6:41, själv "toppade" jag nog som snabbast ut kring 6:50.
Det finns några gamla artiklar om eventen (Arctic downhill) här på Freeride.
Jag brukade säga att man slår sig mer men skadar sig mindre än i skidåkning. Men efter att i Åre i somras tokskrotat och brutit några revben så vet jag inte längre. Kanske beror på att jag såhär femton år senare inte är lika smidig längreSer betydligt farligare ut än skidåkning!![]()
Klart du skulle ta denHaha, det är Lac de la Gruyere!
Jag har ett foto från ett rast-stopp första gången på väg till Zermatt i början på 90-talet.
Samma udde i bakgrunden och samma vy.
Det måste vara taget från samma rastställe!