PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Himalaya?ahh, dessa Österikiska toppar....
snart kommer bild från annan bergskedja
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Himalaya?ahh, dessa Österikiska toppar....
snart kommer bild från annan bergskedja
...som i sig innehåller ett nästan tresiffrigt antal småtoppar!Det här massivet ligger alldeles söder om Zugspitzmassivet.
det hade varit härligt men tyvärr är jag bara på Städjan och blickar västerut.Tycker det ser lite ut som Elbrus dubbeltoppar - men det runt om ser ut att vara lite för högt i förhållande till huvudtoppen. Gissar ändå Elbrus.
Trodde du bara mjölkade kossor i helgen...det hade varit härligt men tyvärr är jag bara på Städjan och blickar västerut.
@STORPOTATEN hade rätt (som vanligt).
bilden är från i lördags. skidorna fick dock ligga kvar i bilen, det var knappt någon snö kvar på Städjan (men det såg ju fint ut där borta på Midtre Sölen 1755möh).
över till potäten igen
Ni har tur, jag har strax möte....
Mkt bra gissning, 2 av tre rätt. Säger dock inte vilka. Gåtan is still out for grabs.Men jag slänger in Ghiacciaio del Lys, Zumsteinspitze 4563m och Pyramide de Vincent 4215m och nu går jag offline ett tag.
Listig som en räka! Fast rent krasst kan det vara topparna som är korrekt, och glassen fel...eller?Wallander antar att ingen av topparna heter "Ghiacciaio del Lys"...
Mucho Bravo - tre av tre!Vincentpiramide 4215m, Corno Nero (Schwarzhorn) 4321/4322 m och Ghiacciaio del Lys. Från höger till vänster blev det visst.
Trevligt möte!Oj, hugger värre än Finlands aspar!@STORPOTATEN var snabbast och helt korrekt. Stämmer som @PisteCarver påpekar att Alpnachersee är en del av Vierwaldstättersee.
Vandring från Standstad till Horw via Lopper, som halvön som skiljer Alpnachersee från resten av sjön heter. Strax innan bilden ovan togs fick jag möte av en gems på stigen!
Visa bilaga 10420
Klart bättre än Teams och webex som det är mest annars!Trevligt möte!
Jag lämnar walkover (dax för stick i armen) till förmån för Asp-konungen @KaitsuH som var närmast inpå!
Kan det vara i en av borgarna i Bellinzona?Tackar! Min nästa möte börjar efter 20 minuter, så en turist bild. (hinner inte leta efter bilder, är nu på min arbets pc) Var står frun?
Fel land, och topparna där bakom är högre.Klart bättre än Teams och webex som det är mest annars!
Kan det vara i en av borgarna i Bellinzona?
Bilden ger mig Aosta-vibbar!Fel land, och topparna där bakom är högre
Jep, Aosta. Jullovet, på vägen till julmarknad i Aostas gamla stan. Bombardinos var bra, men, ett lokalt spesialitet varmt (hett) öl var fruktansvärt!Bilden ger mig Aosta-vibbar!
Varm öl är ju ingen favorit.Jep, Aosta. Jullovet, på vägen till julmarknad i Aostas gamla stan. Bombardinos var bra, men, ett lokalt spesialitet varmt (hett) öl var fruktansvärt!
Rekommenderar! Bra och billig mat, helt ok skidåkning också.
Det gick snabbt, tur jag uppdaterade innan jag klickade!Vilket berg åker vi på?
Korrekt!Rombakstötta.
Fint åk där på nordsidan. Ny gåta på momangen.Korrekt!
Men äntligen kommer en gissning och den är bra, inte helt rätt men riktigt bra.Det mytomspunna åket är kanske Gangnesaksla så då kanske fjället i molnen är sovande droningen?