Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ja, precis! Här från NO ungefär (Klausenpassvägen), mest känd för sin mäktiga nordvästvägg.Gross windgällen, 3187m?
Din tur @FilipNorin
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, precis! Här från NO ungefär (Klausenpassvägen), mest känd för sin mäktiga nordvästvägg.Gross windgällen, 3187m?
Fel land. Det är en bekant sjö.Planai, liften på bilden är Goldjenten II. Osäker…. Är snarare del av flod vid den liften.
Också fel land!Liften upp till Monte Baldo vid Gardasjön?
Rätt land! Men fortfarande för långt bort, jag kan köra dit på ungefär 30 minuter.Riederalp
Attans, jag som trodde jag lärt mig googla. Bekant sjö…. Siljan? Har Gesunda gula gondoler?Fel land. Det är en bekant sjö.
Prova att googla Luzern så kan det vara en bra start.Attans, jag som trodde jag lärt mig googla. Bekant sjö…. Siljan? Har Gesunda gula gondoler?
Så är det. Bilden tagen igår.Gondelbahn Emmetten Stockhütte
Utan ledtråden i bild hade det ju varit omöjligt. Men googla "clown in Zillertal" så dök han upp!
Ser att den kommande veckan i Luzern bara ska bli drygt 20 gr med dagliga skurar.Sitter själv bara och lider i klibbig hetta här...![]()
Ja, skönt det. 22 grader imorse kl. 06... Värsta är fuktigheten sen i fredags, daggpunkten har varit upp mot 20 grader tom, ovanligt fuktigt. Ons-Tor hade vi också över 30 men var torrare hetta och kylde bättre på nätterna.Ser att den kommande veckan i Luzern bara ska bli drygt 20 gr med dagliga skurar.
Skulle passa bra med lite nysnö på Tuxer Gletscher.![]()
Är Titlis skidåkning fortfarande igång?Ja, skönt det. 22 grader imorse kl. 06... Värsta är fuktigheten sen i fredags, daggpunkten har varit upp mot 20 grader tom, ovanligt fuktigt. Ons-Tor hade vi också över 30 men var torrare hetta och kylde bättre på nätterna.
Lite snö i prognosen för Titlis i veckan, och minusgrader på nätterna iaf, bra grejor!![]()
Nej, de stänger för skidåkning över sommaren från slutet av maj tills det är ok snöförhållanden på glaciären igen vilket oftast brukar vara mitten-slutet av oktober. I år var sista skiddag annandag pingst, nu hoppas vi på kall sommar och tidig vinter.Är Titlis skidåkning fortfarande igång?
Rätt kanton, men inte riktigt nära.Ser ut som någonting kring Oberalp/Sedrun, men jag måste iväg nu och hinner inte leta, tyvärr.
Jo, sant. Gränsen går på Oberalppass så klart. Men Sedrun definitivt i Graubünden, och det är där bilden är tagen. Graubünden är ju världens största kanton (rolig reklam jag sågLigger inte det skidområdet i både Uri och Graubünden?
Bra spanat, Davos Rinerhorn som skidområdet heter. Utsikten in i Sertigtal, där bergen inte är typiska för Davos! Mittaghorn och Plattenflue på högersidan, Hoch Ducan gömmer sig bakom Schwarzhorn som är en sidotopp på Leidbachhorn. Utanför bild till vänster ligger Jakobshorn.Lite plottrigt att se på mobilen igen, men tycker det ser ut som att du är i skidområdet ovanför Glaris.
Är ute - tar ett tag innan en ny bild kommer.Bra spanat, Davos Rinerhorn som det heter. Utsikten in i Sertigtal, där bergen inte är typiska för Davos! Mittaghorn och Plattenflue på högersidan, Hoch Ducan gömmer sig bakom Schwarzhorn som är en sidotopp på Leidbachhorn. Utanför bild till vänster ligger Jakobshorn.
Tillbaka till @PisteCarver
Ångrar mig på min bild från igår, kan du markera alla 4000+ toppar också?Markera följande berg i bilden:
1. Grosser Kasserer
2. Höllenstein
3. Kleiner Kasserer
4. Gefrorene Wandspitze
5. Hoher Riffler
6. Olperer
Visa bilaga 10659
Inga 4000+ meter i min bild tyvärr....Ångrar mig på min bild från igår, kan du markera alla 4000+ toppar också?
Schweiz lirar, se om jag ger mig på den här.![]()
Blir ju så så längt österut i alperna... Vild chansning:Inga 4000+ meter i min bild tyvärr....
HOP SCHWIIZ!!!
Drar du den om björnen i Bokskogen också?Ingen av er har särskilt många rätt tyvärr...![]()