Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Trysil är ju riktigt fint de dagar det inte blåser. Men som alla självklart vet är det ju på andra sidan gränsen i Dalarna som Sveriges verkliga skidhjärta finns. Flest liftar, flest km pist, flest afterskiställen, flest rullband, flest barnområden, flest skiduthyrningar, störst badhus, störst bioutbud, ja allt som utmärker riktigt, riktigt bra skidområden..... (utom kanske den lilla petitessen fallhöjd och snömäng då....🤣)
Så med koppling till Dalarna undrar jag därför:
Vart är bilden tagen?
1624949191784.jpeg

(Det rätta svaret har självklart vinter/skidanknytning!!!)

Du hade blivit utjagad ur socknen med högafflar om du målade den där på dalahästens hemmaplan.
Jag gissar att den finns i Stockholm, målad av en elev på ( har varit) Konstfack, hon är vegan, gillar stickade tröjor och pratar varmt om surdeg och baljväxter.
:-) Du har nog ännu mer rätt än du anar..! Men har du varit i Moraboden? Där finns faktiskt en del intressanta varianter på Dalahästar.

1624953804232.png

Coolt ställe, några riktigt snygga målningar! :)

Jag fortsätter urbant, var är den här bilden tagen? Bara stad räcker inte, vill ha mer precist. Känt och populärt ställe, så går nog snabbt ändå.
1624955006058.png

@Christiam helt korrekt det ær Uzbekistan vid Chimgan bergen dær det ligger flera små skidanlægg. Man kan också åka "billig" heliskiing fi området.
Det ær en kompis bild men Uzbekistan ligger på listan av platser dær jag vill åka skidor.

Senast ändrad:
Det var den där Mimmi pigg rosetten som avslöjade allt. Tillbaka till norra Europa.
Får se hur snabbt denna hittas.

Bilagor

• 1CAB317C-4E69-4A1E-B651-AF806FFB63A9.png
    1CAB317C-4E69-4A1E-B651-AF806FFB63A9.png
    187 KB · Besök: 72
Tack! Jag skickade mycket tidigare en bild, inte från bryggan, men man kunde se bryggan där bakom. Rättvik är min favorit stad i Sverige. Under en sommarkväll kan man se mera Chargers, Challengers, Barracudas, GTOs, Chevelles osv. än i hela sommaren här I Finland! Nu frågar jag skidområdet. (Är ute för att fiska, paddla och simma, bara med mobilen.)

Bilagor

• IMG_1777.jpeg
    IMG_1777.jpeg
    50.5 KB · Besök: 93
Tillbaka
Topp