Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

God kväll,
Jag slänger in en gissning på.... Reitherkogel? Vid infarten mot Zillertal. Fast ni är ju på väg ut från Zillertal...

Senast ändrad:
God kväll,
Jag slänger in en gissning på.... Reitherkogel? Vid infarten mot Zillertal. Fast ni är ju på väg ut från Zillertal...
Ja, det är Reither Kogel som endast mäter "jämtländska höjder" på drygt 1300m. ;)
Det finns ett par skidliftar på andra sidan.
Bilden är tagen på väg hem för en dryg vecka sedan.

Över till @STORPOTATEN !

Ok, det här kommer nog att gå snabbt - det handlar om två bekantingar och grannar som efterfrågas. Kl 22:15 kommer det.

Kl är 22:15, det är race nu och vi är kvar i Zillertal.
Zillertal som nu bokats över nästa påsk av 6 familjer, allt efter @PisteCarver s idoga lobbande av Hintertux. Nu får Hintertux banne mig leverera episk åkning! ;)

Nåväl, race var det - vad heter de två topparna, från vänster till höger.
1626120785696.png

Det gick ju snabbt som väntat... :)
Du får köra en bild till @STORPOTATEN , har dåligt med tid (måste packa, ska åka till Alperna i morgon bitti ;) )

Så ni ska åka till Zillertal till Påsk?
Det är väl sen Påsk nästa år? Kan bli lite knivigt med snöläget i de "tre stora" skidområdena.
Hintertux kommer naturligtvis att ha toppenfin snö.:)
Men, finns det tillräckligt med äventyrliga offpist-rutter så att det räcker för dig där?
Om jag ska jämföra Hintertux och Stubai-Gletscher (vinteråkning), så har Stubai det bästa liftsystemet (=outstanding i modernitet och hur det hänger samman) och Hintertux den bästa piståkningen. Lite litet för en hel vecka bara. Pisterna sköts klart bättre i Hintertux (lite slöare med det i Stubai). Finns mer offpist möjligheter i Stubai tror jag.

Var ska ni bo i Zillertal? (ingen fara att berätta, jag kommer nog ändå inte att vara där, och skulle jag vara det, så kommer jag att bo i Lanersbach).

Nu blir jag kränkt: alla vet väl att Jämtländska fjällen går upp mot 1800möh? (nu kommer väl Storpotäten hävda att det är Härjedalen igen..)

Ännu mer kränkt blir jag dock av att du ska till alperna IGEN??!!
Sorry, men det är väl ändå Helags i Härjedalen som är högre än alla jämtländska fjäll? ;)
Vilket är högst i Jämtland? Sylarna?

Jag har även läst att Härjedalen är Sveriges i genomsnitt högst belägna landskap.

Senast ändrad:
Oj då, bidde det jag igen. Hold on då.

Jämtland har ju såklart inga berg uppemot 1800, Härjedalen däremot... Detta vet ju alla @Ivo del Brallo ;)
Men Sylarna ja, det är väl Templet på 1727 som är högst i Jämtland va?

Alperna nu igen, vad är det som händer?!? Hintertux återigen eller ngt annat spännande?
Vi kommer för övrigt att bo i Finkenberg. 6 glada familjer, så det blir nog inte så galet mkt offpist, men lite ska vi nog hitta. Påsken är ju sent, men enligt Zillertals websida kör de normalt sett alltid liftarna åtminstone över påsken, så jag är hoppfull kring åkningen i samtliga system. Sen om det är slaskigt som tusan är ju det bara en bonus!! :)

Senast ändrad:
Dåligt med vinterbilder kvar i mobilen, så får bli en sommarbild.
Vad ligger i de stora gula byggnaderna?
Eftersom ”alla andra” ska krångla till det med massa följdfrågor så vill jag ha namnet och höjden på berget som bilden är tagen från också😉
23C9FEDA-C9D5-4183-A992-912BAAF161BD.jpeg

Senast ändrad:
Kristineberg Center forskningsstation? Från Rödberget?
Kristinebergs marina forskningsstation, om man ska vara petig, och Rödbetget är rätt.
Höjden stryker vi, hittar ingen exakt siffra på det. Så din tur @Kalle_Luzern

Kristinebergs marina forskningsstation, om man ska vara petig, och Rödbetget är rätt.
Höjden stryker vi, hittar ingen exakt siffra på det. Så din tur @Kalle_Luzern
Oj, missade att du ville ha det också... 😅 Lantmäteriet säger 40 m ungefär. Fin bild för övrigt!

Det här kan man hitta både namn och höjd för på kartan. Vilket berg är det, och hur många möh?
IMG_1492.jpg

Tillbaka
Topp