Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix!Champoluc?
NixJotunheimen?
Jag säger som @Kalle_Luzern "Ibland blir en stollig gissning åtminstone belönad med en bra ledtråd.Fel världsdel
Ja, måste provocera lite ibland.Jag säger som @Kalle_Luzern "Ibland blir en stollig gissning åtminstone belönad med en bra ledtråd."
Helt rätt vi var på en heliåkning i Alyeska.Ja, måste provocera lite ibland.
Jag tänkte nordamerika redan i eftermiddag... Alyeska?
Kom ihåg att du haft med en bild därifrån tidigare.Helt rätt vi var på en heliåkning i Alyeska.
Bra minne det är ju bara typ 16000 inlägg.
Mycket riktigt Buochserhorn. Står i inhängningen som skyddar gipfelkreuz mot korna...Ovanför Niederrickenbach Dorf, kanske från Bouchserhorn - riktning mot syd/sydväst.
Uri-Rotstock är ju rätt svar såklart!Väntat länge nog?Är ju en Uri-flagga där till vänster, så Uri-Rotstock, 2929 m måste det ju vara. Chesselfirn framför och Schlieren, 2830 m, till höger om. Fotograferat från Sisikon?
Här från Stoos för två veckor sen med bättre väder och Sisikon nere vid sjön.
Visa bilaga 10909
Ja, det är det. Något högre än Gemsstock tom. Bilden tagen ovanför Arnisee som ligger ovanför Intschi i Uri. Den snöbeklädda toppen till höger är Pizzo Lucendro som du hade med igår.Ja, den var ju lite lurig, men det är väl Chastelhorn som ingår i samma bergskamm som Gemsstock?
Nej, det är inte i Schweiz.Grieshorn
Fint väder för toppvandringar i Schweiz igen efter allt regnande?Hemma från dagens utflykt... Kalkwand, 2826m?
Nej, du är i rätt höjdkategori men inte riktigt så högt!Nej nej, Weisshorn?
Lite lägre ändå, och inte så känt som Matterhorn. Bilden är tagen åt nordväst.Matterhorn?
Japp, 4274 m och högsta topp i kanton Bern (på gränsen till Wallis).Finsteraarhorn.
Kollade upp siffrorna och det var faktiskt inte så stor skillnad som jag trodde.Hel säkert fler skidområden och liftar i Österrike. Många ställen här där det är för brant helt enkelt...