Bgn
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Precis det är ryssdalsnebbaVardfjellet 1226?
Edit, jag menar ju Ryssdalsnebba 1618 förstås.![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis det är ryssdalsnebbaVardfjellet 1226?
Edit, jag menar ju Ryssdalsnebba 1618 förstås.![]()
Klurigt värre, får tacka Ivo för den fina insatsen att ringa in området!Precis det är ryssdalsnebba
Ahh, där jag har byggt en fin Björn på min födelsedag för sisådär 25-30 år sedanPrecis det är ryssdalsnebba
Måste väl va puben i verpan. (MoFo på finskaKlurigt värre, får tacka Ivo för den fina insatsen att ringa in området!
Nåväl, jag har ju utlovat variation och kultur åt @fredw så here goes.
Vad heter skidorten?
Vad heter etablissemanget?
Varför ser de ut som de gör?
Visa bilaga 11220
Såklart. Och bara för att du knep gåtan bjuckar jag på en bild av självaste @Ivo del Brallo i egen hög person under Mardi Gras, i Verpan, på puben.Måste väl va puben i verpan. (MoFo på finska
Utklädningsdax brukar ju vara Mardi gras
Underbart. Nästan en livstid sedan (och ändå var vi betydligt äldre än de andra bummarna)Såklart. Och bara för att du knep gåtan bjuckar jag på en bild på självaste @Ivo del Brallo i egen hög person under Mardi Gras, i Verpan, på puben.
Borde väl vara -97 skulle jag tro?
Visa bilaga 11221
Och jag som trodde det skulle bli en svår frågaStryn sommerski?
Tackar! Jag frågade redan tidigare, vem som gamla Folven veteraner finns ännu här? Jag var inte en av dem, men några av vänner vad varje sommar där. (Jag bara varannan)Och jag som trodde det skulle bli en svår fråga.
90-talets bästa sommarski. Tyvärr har de inte lagat övre liften på 10-12 år så de har bara öppet nedre liften några veckor i början av sommaren. Krympande glaciär och Tommens död bidrar även till den nedåtgående spiralen
över till @KaitsuH
Med mina nyklippta lockar fastklistrade på bröstkorgen….!!!Såklart. Och bara för att du knep gåtan bjuckar jag på en bild av självaste @Ivo del Brallo i egen hög person under Mardi Gras, i Verpan, på puben.
Borde väl vara -97 skulle jag tro?
Visa bilaga 11221
Inte Luosto, men en mycket bra gissning! Rätt land också. Du var redan nära!Luosto ski resort?
Nej, men ni är alla ganska nära.Gamla snowboardmekat Ruka.
Det är Pyhä. Finlands Freeriding Mecca. https://pyha.fi/en/event/freekend-freeride-eventPyhä skall det vara.
Sova lät fan bra. Jag lämnar över till första bästa gåtmästare!Det är Pyhä. Finlands Freeriding Mecca. https://pyha.fi/en/event/freekend-freeride-event
Bra lätt offpist nära liftar. @STORPOTATEN go on. Jag måste sova. Skolan har börjat.
oj, hela 280 fallhöjdmeter. Nästan i klass med sälenDet är Pyhä. Finlands Freeriding Mecca. https://pyha.fi/en/event/freekend-freeride-event
Bra lätt offpist nära liftar. @STORPOTATEN go on. Jag måste sova. Skolan har börjat.
Ja, ja! Men här räknar vi fjäll höjder med centimetern!oj, hela 280 fallhöjdmeter. Nästan i klass med sälen![]()
Helt korrekt. Jag är imponerad av bredden i din kulturella kompetens!Jag tänker att det är Frösö kyrka, med skutan i bakgrunden. Och den enda kändisen jag vet är begravd där, är Wilhelm Peterson-Berger?
Skutan är ju enkel att känna igen. resten gick av sig självt.Helt korrekt. Jag är imponerad av bredden i din kulturella kompetens!Din tur.
Nice try, men tyvärr inte korrekt. Keep looking.Teleski Fonzie?![]()
Kom igen, det här är ju något av av en paradgren för dig!Jag kan bestämt minnas att den klippväggen har varit med tidigare, men jag kan inte komma ihåg var.
Så det är alltså inte Ferris eller Fonzie. Det är ingen specifik person det handlar om, utan mer en typ av person.Wallander (som också har bred kulturell kompetens) kommer att tänka på ett namn som Ferris Bueller, men hittar inga sådana liftar och ser inte var du varit. Ännu.
Och då gick det snabbt! Nörderjoch 1 är namnet och som påminner om vår gamle vän nörden. En stackare som var frekvent förekommande i de gamla high school-filmerna vi alla älskade. Eller?Nörderjoch 1, Kaunertal?
Naturligtvis hade jag annat för mig när den här ledtråden kom...Som sagt borde platsen vara en PC-specialitet, dvs en tyroler-glaciär. Nu bör det gå ganska snabbt....
hm, Bjursås har en 4 stolare med en liten knappis bredvid..