Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tjusig bild! Men nu lär det att bli sån där pinsam tystnad då ingen vill knäcka bilden pga av dess enkelhet att bildgoogla.. Eller så är det bara jag förstås.... :LOL:

Ja en väldigt vacker bild på ett populär ställe att ta en båttur till i Lofoten.

Tjusig bild! Men nu lär det att bli sån där pinsam tystnad då ingen vill knäcka bilden pga av dess enkelhet att bildgoogla.. Eller så är det bara jag förstås.... :LOL:
Vi har nog vant oss vid en ibland extrem svårighetsgrad här, ofta följt av en lika extrem förmåga att hitta rätt...

Hade faktiskt tänkt börja med den här bilden men det kändes fånigt…

1629711152701.jpeg

Så jag tycker det är ok att varva med en lättare gåta som någon knäcker lätt på valfritt sätt. Kör på!

Mina barn hade en period där de överöste oss med gåtor som vi skulle gissa på... Ofta följt av begränsningen "ni som kan svaret får inte svara!" :unsure::rolleyes::oops::geek::) Det börjar bli litet så här... vet att bgn suttit och och tryckt på svaret t ex ... :)

Visst är det Trollfjord! Ännu en osannolikt vacker plats. Kör på, bgn!

1629711398503.jpeg

1629711469964.jpeg

Det finns en obemannad turistföreningshytta, uppe i fjällen från Trollfjord, Trollfjordshytta som är en utmärkt basläger om man vill göra toppturer i området.

Det finns en obemannad turistföreningshytta, uppe i fjällen från Trollfjord, Trollfjordshytta som är en utmärkt basläger om man vill göra toppturer i området.
Man blir litet sugen...

1629712346681.png

Var är vi nu? Namnet på det jag söker hänger ihop med tidigare bild.

Bilagor

• IMG_3167 2.jpg
    IMG_3167 2.jpg
    199.9 KB · Besök: 70
  • IMG_3169_2.jpg
    IMG_3169_2.jpg
    85.6 KB · Besök: 48
... i några små och okända skidområden i Vinschgau, Italien...
Ser intressant ut, de har ett liftkort för flera småorter där på nationsgränsen mitt genom Tyrolen... Ibland måste man tvinga sig bort från de uppenbara närliggande magneterna för att hitta små pärlor. Det får väl bli till pensionen (med rabatt på liftkorten!) :)

Grönligrotta? Ser dock inte associationen (mer än landet)...
Edit: Näha... Observera dock min äktnorska stavning... :)

Ser intressant ut, de har ett liftkort för flera småorter där på nationsgränsen mitt genom Tyrolen... Ibland måste man tvinga sig bort från de uppenbara närliggande magneterna för att hitta små pärlor. Det får väl bli till pensionen (med rabatt på liftkorten!) :)

Ja, Watles, Schöneben och San Valentino har jag varit. Skulle gärna prova Sulden vid foten av Ortler också. Sen finns det ett litet skidområde i granndalen Langtaufers också. Nauders ligger också alldeles intill och är betydligt större.

Det är inte Grönnligrottan, men nu är vi i rätt land och så tappade vi kopplingen till förra bilden

Ja, Watles, Schöneben och San Valentino har jag varit. Skulle gärna prova Sulden vid foten av Ortler också. Sen finns det ett litet skidområde i granndalen Langtaufers också. Nauders ligger också alldeles intill och är betydligt större.
De byggde ju ihop Schöneben (Reschen) och Haider Alm (St Valentin) härom året, och personligen tycker jag de tänkte lite tokigt.
Av ngn anledning verkar de monterat ned de högre liftarna i Haider Alm, någon som vet varför? Kostnadsbesparing?
Tidigare:
1629717902839.png

Nuvarande:
1629717990985.png

Trollkirka Ellnesvågen

Helt rätt det är Trollkirka strax norr om Molde, fin tur men man har en vandring med 400 höjdmeter för att ta sig dig. Väldigt fin plats.

Tillbaka till @fredw

Tack @Schifoan.
Från stort till litet, från norr till…. Inte riktigt söder men iallafall söderut. Vad heter anläggningen?
Edit: med tanke på att jag lyckades pricka in en ”hitta toppar bild” först så misstänker jag att många är upptagna med annat. Ledtråd kommer vid behov lite senare.

Bilagor

• FF0370BA-07D0-4C3C-8479-0D786B431C9D.png
    FF0370BA-07D0-4C3C-8479-0D786B431C9D.png
    137.9 KB · Besök: 82
Senast ändrad:
Haha.
Och jag som hade massa ledtrådar för att ni skulle hitta Dalarnas Schweiz som en gång i tiden hade Sveriges bästa park. Bilden är från två stolsliften där det var en olycka med stol som åkte in i bakomliggande stol för ca 10 år sedan.
Bra jobbat @erik_lagg.
Är det så att du är mas eller minns du när jag önskade bilder från Dalarna?

Haha.
Och jag som hade massa ledtrådar för att ni skulle hitta Dalarnas Schweiz som en gång i tiden hade Sveriges bästa park.
Bra jobbat @erik_lagg.
Är det så att du är mas eller minns du när jag önskade bilder från Dalarna?
Haha, varken eller. Men var där för två (?) år sen och blev inte helt imponerad av backarna. Men det kan säkert funka bra för barnfamiljer med småbarn. Nu ska jag leta bild.

Nu räcker det med skidort för jag har ingen aning om vad bergen heter. Söder om Bjursås.

Bilagor

• FE093BAF-4DB5-4BBB-A61B-7E4680774F44.jpeg
    FE093BAF-4DB5-4BBB-A61B-7E4680774F44.jpeg
    527.5 KB · Besök: 73

Snödjup

Tillbaka
Topp