STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
WTF. Vad i hela fridens liljor tog du det på?Här höftas inte på en sådan här enkel bildgåta.
Det är ju La Norma och Telecabine Melezet.![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
WTF. Vad i hela fridens liljor tog du det på?Här höftas inte på en sådan här enkel bildgåta.
Här höftas inte på en sådan här enkel bildgåta.
Jag kände igen en av ravinerna i berget i bakgrunden från någon bild jag har sett någon gång.... eller så har jag hackat din dator....WTF. Vad i hela fridens liljor tog du det på?![]()
.....kände igen en av ravinerna......Jag kände igen en av ravinerna i berget i bakgrunden från någon bild jag har sett någon gång.... eller så har jag hackat din dator....![]()
Där har vi ju ytterligare en fin bild på de två höga rackarna!
Inte helt lätt att identifiera på några få pixlar och med diverse berg som halvt täcker varandra.Då har vi hittat ett av de två bergen.
Men nu har Kalle bjudit in alla andra på arenan, så vem blir först till kvarn att ta båda?
Nej, det håller jag inte med om.Inte helt lätt att identifiera på några få pixlar och med diverse berg som halvt täcker varandra.
Kan det vara
1. Grosser Ramolkogel, 3549 m
2. Talleitspitze, 3406 m då?
Ramolkogel är rätt, men Talleitspitze finns inte med på någon av bilderna, utan ligger utanför kanten till höger.Då har jag fel verktyg, för jag var säker på att jag identifierat berget i SPs bild...
Låter någon annan ta det då.![]()
Snyggt taget @dannedieharder !Högra toppen är väl Firminsanschneide 3490?
Hade aldrig tagit den utan @Kalle_Luzern 's första svar (och då menar jag aldrig). Så han får äran att lägga upp en ny bild.Snyggt taget @dannedieharder !
Jag var precis på väg att släppa in @STORPOTATEN från avbytarbänken, men det inhoppet behövdes ju inte!
Bilden alltså tagen från Tiefenbachferner på 3250 möh mot söder mot Ötztaleralpen, som har Österrikes högsta koncentration av glaciärer och berg över 3500 m.
Din tur då igen @dannedieharder !
På tal om fina vyer bjuckar jag här på hela bilden från Tiefenbachferner med de två bergen i bakgrunden. Tillsammans med några andra toppar, men det är ju en helt annan gåta...Hade aldrig tagit den utan @Kalle_Luzern 's första svar (och då menar jag aldrig). Så han får äran att lägga upp en ny bild.
Dessutom gillar jag hans fina alpvyer.
Ja då får jag väl försöka leverera en alpvy...Hade aldrig tagit den utan @Kalle_Luzern 's första svar (och då menar jag aldrig). Så han får äran att lägga upp en ny bild.
Dessutom gillar jag hans fina alpvyer.
Taget strax efter tunneln från Rettenbachferner?På tal om fina vyer bjuckar jag här på hela bilden från Tiefenbachferner med de två bergen i bakgrunden. Tillsammans med några andra toppar, men det är ju en helt annan gåta...
Visa bilaga 11486
Japp.Taget strax efter tunneln från Rettenbachferner?
Från Corvatsch området med Corviglia/St Moritz området i bakgrunden.
Skrek väl Engadin den bilden...Från Corvatsch området med Corviglia/St Moritz området i bakgrunden.
Ja, vad är lagom?Det är ingen lätt balansgång att hitta en gåta av lagom svårighetsgrad.
MEd lagom menas en gåta som inte faller i någon av dessa kategorier:Ja, vad är lagom?
Om 30 min kommer i alla fall en bildgåta som alla kan vara med på.![]()
Tyvärr inte rätt, läs frågan.Klein Matterhorn 3883 m?
Läste frågan men står dåligt till. Grattis till Micke!Tyvärr inte rätt, läs frågan.![]()
Det får vi ju ge rätt för!Gissar på 3821?