Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tagen i Beckenried, precis. Med Klewenalp där uppe. Avslöjar inte vilka kor jag hade "nöjet" att tränga mig förbi, kanske kommer fler bilder här vad det lider. :cool:
@PisteCarver måste ha åkt under den här liften innan han tog bilden på Pilatus som han påstod var tagen söder ifrån under min semester. :ROFLMAO:

@STORPOTATEN aka Magnum Bonum (?) med nästa bild.
Kärt barn har ju många namn.... :cool:

Kommer inte ihåg om jag slängt upp denna tidigare, i sådana fall blir det väl enkelt. Vilken skidort är jag i här?
1630783172753.png

Ja, den där bilden från lilla restaurangen vid Valbione (Adamello ski/Ponte do Legno) har varit med förut i tråden (inlägg 6417) så det blir underkänt!!! Ny bild tack!!! 😉

Senast ändrad:
Ja, den där bilden från lilla restaurangen vid Valbione (Adamello ski/Ponte do Legno) har varit med förut i tråden (inlägg 6417) så det blir underkänt!!! Ny bild tack!!! 😉
Jaha, där var det Björnkoll minsann. Då får ni smaka på denna istället då. Och lite otraditionellt frågar jag efter namnet på den mindre toppen i bilden.

1630821928638.png

08:05.......är det ingen som vill gissa på din bild StorPotaten? 😉🤔

Näe, uppenbarligen inte, måste vara för svår. Så här kommer en ledtråd:
Bilden är tagen från en restaurang i ett synnerligen välbekant skidområde, som inte ligger i vare sig Österrike, Schweiz eller Frankrike...

Edit 14:58: Näe, det är inte heller Nordamerika, Sydamerika, Andorra, Spanien, Australien, Nya Zeeland eller Mongoliet.

Senast ändrad:
Halleluja och prisa satan, äntligen!! 👍😃
Bilden tagen från Ristorante Cascina Zeledria i Madonna Di Campiglios backar.
Över till @Kalle_Luzern
Hahah! Den var ju lite klurig onekligen.
Jag kör vidare på temat dagsfärskt, och söker inte mindre än tre toppar. 😁
Vad heter de här?
IMG_3200.JPG

Inte så mycket kor idag, men desto mer får. Som tur är var deras skyddshund upptagen med att skälla på något annat några hundra meter längre ner.

Jag ser 6 toppar i bilden…?:rolleyes:
Är på Lidl och handlar så jag får väl höfta till med 3 st då….
Och det blir tre ”pizzor”:LOL:, Lucendro, Pesciora och Rotondo?

På de övriga tre säger jag Marinara, Vesuvio och Quattro Stragioni…;)

Hahah! Den var ju lite klurig onekligen.
Jag kör vidare på temat dagsfärskt, och söker inte mindre än tre toppar. 😁
Vad heter de här?
Visa bilaga 11565
Inte så mycket kor idag, men desto mer får. Som tur är var deras skyddshund upptagen med att skälla på något annat några hundra meter längre ner.
""Står vid grillen och dricker fulöl""

Jag ser 6 toppar i bilden…?:rolleyes:
Är på Lidl och handlar så jag får väl höfta till med 3 st då….
Och det blir tre ”pizzor”:LOL:, Lucendro, Pesciora och Rotondo?

På de övriga tre säger jag Marinara, Vesuvio och Quattro Stragioni…;)
Så du lurar i vassen ändå. ;) Trodde nog de tre, som du haft med som fjärrspaning, skulle trigga. Tre huvudtopparna menade jag, och funkade ju.

Din tur @PisteCarver

Ja, då får vi se vad vi ska hitta på nu då.
De där två extrema bergsspanarna Potätan och Schweiz-Kalle lägger ju upp såna "omöjliga" bildgåtor.:rolleyes:;)
Skidorna på bilden "Head Supershape iRally" är de bästa skidorna jag har åkt på, 132 mm i brättet och med kraftig timglasskärning, perfekt grepp och stabilitet, stabila i fart och snabba i svängarna.
Men nu får jag ha babblat färdigt, vi måste ju ha en bildgåta!
Det är sen eftermiddag på bilden, och jag har precis tagit av mig skidorna efter en härlig dag i "fjällen". Vad heter stationen där jag står?
1630868380660.png

Grattis till kvällsskiftet! ;)
En vy på bilden som du kommer att få se mycket av under din nästa Påskresa!
Har du varit i Hintertux?
Jag har aldrig sett någon bild från dig därifrån.

Nu drar jag ner till gymmet.
Över till @STORPOTATEN !
Nix, aldrig varit där. Än. Men till påsk som sagt, då ska vi se om det lever upp till ryktet... 😉
Kvällsskiftet? Näe, jag tänkte jag skänker bilden till valfri spekulant, förutom @Kalle_Luzern och @PisteCarver :)
Först till kvarn!

Svagt intresse här i tråden. Vi kanske får bryta av med något lite annat än berg och vinter….???
Vart är denna bild tagen? Vilken anläggning och vilket hål på discgolfbanan??
1630907693728.jpeg

Den här toppen är lite lägre men ligger i ett område som får mycke mer nederbörd/snö (ottfjället ligger i nederbördsskugga och har sällan några snöfläckar på sommaren)
Alltså, jag har ju sett bilden tidigare och vet i vilket område det handlar om....men jag har ändå inte en susning om vilken topp det handlar om. Har konstaterat att det finns några tusen små pölar där uppe....

Storfjället?

Alltså, jag har ju sett bilden tidigare och vet i vilket område det handlar om....men jag har ändå inte en susning om vilken topp det handlar om. Har konstaterat att det finns några tusen små pölar där uppe....

Storfjället?
jag står i princip på Storfjället när jag tog bilden...(för er andra: vi är naturligtvis i Skäckerfjällen)

jag står i princip på Storfjället när jag tog bilden...(för er andra: vi är naturligtvis i Skäckerfjällen)
Wot? Tur som en tokig..... :cool:

Nåväl, vi tar en enkel för alla som har en karta tillgänglig och har koll på sina vinklar.
Vi är kvar på samma restaurang (Ristorante Cascina Zeledria) som igår - vad heter toppen?
1630918534629.png

Senast ändrad:
Regntunga skyar och plötsligt uppkomna vattenfall som kastar sig ner från berget.
Uppe vid pilen kan man ana toppstationen till en liten, gammal kabinbana som går upp från den här sidan berget. Det är ingen kabinbana för skidåkare, men på andra sidan kammen ligger ett ganska stort och välbekant skidområde. Det är tyvärr inte sammanbyggt med den här kabinbanan, men planer finns har jag läst.
Vad heter kabinbanan?
(Det finns en ledtråd till i bilden om man tittar riktigt noga)
1630924858113.png

Luftseilbahn Göschenen - Gütsch. Visst en gammal militärlift. Snack om att bygga en gondol från Göschenen för att ansluta till skidområdet Andermat-Sedrun.
Strax efter du tog bilden åkte du in i den drygt 16 km långa och ganska otrevliga Gotthardtunneln.

Luftseilbahn Göschenen - Gütsch. Visst en gammal militärlift. Snack om att bygga en gondol från Göschenen för att ansluta till skidområdet Andermat-Sedrun.
Strax efter du tog bilden åkte du in i den drygt 16 km långa och ganska otrevliga Gotthardtunneln.
Helt rätt, och tack för ett utförligt svar!(y)

Får vi se en bild med bättre väder nu?

Över till @Kalle_Luzern !

Tillbaka
Topp