Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PC tog slutspurten. Tärnaby är rätt. Över till PisteCarver.
Haha, sitter med en wienerschnitzel och en weissbier och kollade hur ni ”bombade runt” i fjällvärlden. Jämförde med Freeride’s skidområdeskarta och kunde ringa in Tärnaby. :);)

Nu blir det paus för i kväll, men om vädret är någorlunda klart i morgon bitti, så kan det bli en färsk bild på några alpkonturer…
Vi får se!:)

Schnitzeln är nu slut men weissbieren smakar fortfarande bra.🍺

Auf Wienerschnitzel! Dimma här i Limhamn, snart är du hemma igen i gråmörkret också! Vi är inte sura och avundsjuka, bara litet.

Ett litet grattis till Schifoan! 😊

1633378651413.png

Mulet väder, det får bli en gammal bild.
Det här Matterhorn liknande berget har jag en gång haft med som vinterbild, nu en sommarbild - vad heter det?
1633412309537.jpeg

Snabb förflyttning till bergen igen.

Här frossas det ordentligt i solen och värmen. Och varmt var det med 25 grader i dalen. Exakt hur varmt det var uppe i backen vet jag inte, men svetten dröp i alla fall.
Speciellt i denna grop där det var helt vindstilla var det hett, men vad heter platsen/gropen där vi sitter och kalasar?
1633418003399.png

Jaha Grenoble… Så typ La Plagne? Smusslar med telefonen under skrivbordet, vill gärna behålla jobbet och inte lägga upp en massa alper på bildskärmen…
Vad kan en sån gryta heta? Belle Plagne?

Les 2 Alpes? Grytan heter kanske Toura? Etablissemanget i så fall Chalet de la Toura.
Jajamensan, Chalet de la Toura heter panget och grytan är känd som Toura.
8:e april var datumet och den varmaste veckan jag någonsin haft i alperna. Hela veckan var en orgie i sol, slush och svett. 🤪

Din bild @dannedieharder

Tillbaka
Topp