Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja alltså litet osäker är jag. Men jag tror inte att det är i StAnton som jag besökte året innan.

Nu då…
Vad säger ni om en pinfärsk bild från i eftermiddag?
Och det blir inga fler obskyra reg. skyltar.
Vad heter skidområdet?
1639157658385.jpeg

Ja, någonstans längs Waldstätterweg där på Rigi, precis! 👍🏻 Möjligtvis lite längre väster ut, närmare Langmatt. Det är alltså Brunnen som syns nere vid sjön, Fronalpstock ovanför på andra sidan ”knät” på Vierwaldstättersee.
Ser betydligt mer exotiskt ut på den bilden tycker jag. 😆

Tillbaka till @STORPOTATEN

Ja, någonstans längs Waldstätterweg där på Rigi, precis! 👍🏻 Möjligtvis lite längre väster ut, närmare Langmatt. Det är alltså Brunnen som syns nere vid sjön, Fronalpstock ovanför på andra sidan ”knät” på Vierwaldstättersee.
Ser betydligt mer exotiskt ut på den bilden tycker jag. 😆

Tillbaka till @STORPOTATEN
Tacksamt med sjöar i Schweiz! :)

Då tar vi en topp som jag tyvärr inte åkt. 😭
Lymmeln @Hawk100 knatade upp på den och åkte ned för den med några andra gökar. Mig lämnade han i byn (svordomar), vilket han naturligtvis gillar att påminna mig om. 👊
Vad heter toppen?
1639169105622.png

Obs, sade jag att @Hawk100 är bänkad på denna? :cool:

Påminner litet om Val d’Anniviers som jag drömmer om?
Le Toûno?

Senast ändrad:
Ingen som vill försöka på piggarna?
Kl. 11 ska jag ge mig iväg för att äta ett redigt skånskt julabord me spiddekaga till efterrätt, så då blir ni sittandes med den här bilden om ingen har löst den.;)

Ja, och hur jubbit måste nu inte det va.:cry:
Jag tror att @Hawk100 egentligen är en bergsbestigare som ändå tar med skidorna ibland.;)
Han tävlar säkert i triathlon på sommaren.:unsure:
Mitt förslag var att gå från Bruson-sidan och göra det på en dag, men de andra ville prompt gå från dalen och sova över i Cabane Brunet halvvägs. Funkade tyvärr inte för mig då jag hade fruga och barn med mig, så jag fick stå över.... 😟

Jag tror att @Hawk100 egentligen är en bergsbestigare som ändå tar med skidorna ibland.;)
Han tävlar säkert i triathlon på sommaren.:unsure:
Ha ha ha, snacka om felgissning!!! Nästan värre än mina sopiga gissningar på vilka berg som syns på bilderna!! 😉
Jag har nog som längs sprungit 50 meter till bussen de senaste 30 åren!! 🤣🤣

Mitt förslag var att gå från Bruson-sidan och göra det på en dag, men de andra ville prompt gå från dalen och sova över i Cabane Brunet halvvägs. Funkade tyvärr inte för mig då jag hade fruga och barn med mig, så jag fick stå över.... 😟
Men de sparade in liftkort för två dagar!😀

Fråga:
Vad kostar ett helikopterlyft för en grupp?

Dött här, men alla har väl varit ute och kört sina 1000 fhm uppför. 😅 Utom PC då, han ligger och försöker smälta spiddekaggan... ;)
Se om den här ledtråden kan få fart på gissningarna, tagen 15 min tidigare.
IMG_1532.JPG

Senast ändrad:
Fjorton sorters sill, fyra sorters lax (eller var det fem?), skinka etc etc, och så spiddekaga på det, jag är inte hungrig just nu.🥱
Men en bildgåta till kan man väl få ner.:)

Grimselsee och Finsteraarhorn längst bak.

Fjorton sorters sill, fyra sorters lax (eller var det fem?), skinka etc etc, och så spiddekaga på det, jag är inte hungrig just nu.🥱
Men en bildgåta till kan man väl få ner.:)

Grimselsee och Finsteraarhorn längst bak.
Låter som ett rejält gästabud. 😊 Helt rätt så klart, högsta toppen i alperna utanför huvudkedjan tittar fram. Första bilden längs stig på höger sidan av sjön/dammen. Andra bilden tagen från själva kraftverksdammen, eller möjligtvis Grimsel hospiz.

@PisteCarver får ta över igen. 👍🏻

Låter som ett rejält gästabud. 😊 Helt rätt så klart, högsta toppen i alperna utanför huvudkedjan tittar fram. Första bilden längs stig på höger sidan av sjön/dammen. Andra bilden tagen från själva kraftverksdammen, eller möjligtvis Grimsel hospiz.

@PisteCarver får ta över igen. 👍🏻
Ja, nu är man "bugastinn".

Ny gåta då.
Fråga bild 1: Vad heter "berget" och i vilket svenskt landskap hittar man det?
Fråga bild 2: Här har vi hamnat bakom en plogbil, vad heter det mäktiga berget i bakgrunden och hur högt är det?
1639243250257.png

1639243356932.png

Tillbaka
Topp